عوارض نوسازی

دستور کارجلسه : دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر مهدیشهر با حضور اعضای محترم در ساعت ۱۷ مورخ ۵/۱۲/۹۸ در محل شورای اسلامی شهر تشکیل گردید. جلسه با صلوات بر محمد (ص) وآل محمد (ص) آغاز و وارد دستور گردید.
دستور جلسه : بررسی نامه های رسیده
تصمیمات متخذه:
۱- نامه شماره ۱۹۰۸۸ مورخ ۱۳/۱۲/۹۸ شهرداری مهدیشهر در جلسه قرائت شد و مقرر گردید: بابت تاخیر و تادیه پرداخت در مبالغ توافق نامه و براساس نرخ تورم ایجاد شده مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰ ریال (ده میلیون تومان) مازاد مبلغ توافقنامه به متقاضی پرداخت گردد.
۲- با توجه به مراجعات مکرر مردم و ایجاد نارضایتی به جهت صدور قبوض عوارض نوسازی شهرداری مهدیشهر و مبالغی که طی سالیان گذشته انباشته شده است ، اعضاء شورا موافقت نمودند تا عوارض نوسازی شهرداری مهدیشهر تا سقف حداکثر ۳ تا ۶ قسط با اختیار شهردار مهدیشهر برای شهروندان محترم متقاضی تقسیط شود. به استناد بند ۸ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران)
۳- احتراما در خصوص بند ۱۰ صورتجلسه مورخ ۷/۱۱/۹۸ هیئت محترم تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر به اطلاع هیئت محترم می رساند آقای محمودرضا سلمانیان در سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ اقدام به انجام موارد توافق نامه نموده است لذا به دلیل تورم ایجاد شده و عدم توانایی شهرداری در پرداخت صورت وضعیت نامبرده دچار ضرر و زیان گردیده است لذا برای جبران قسمتی از زیان وارده و صدور پروانه شناور برای نامبرده را مشمول ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید می داند و این شورا اصرار به اعمال این بند را دارد.
۴- نامه شماره ۱۷۸۴۵ مورخ ۱۲/۱۱/۹۸ شهرداری مهدیشهر در خصوص شیوه نامه پیوست برای جبران حقوق و حق الزحمه کارکنان شهرداری اعم از ستادی و عملیاتی در شورا بررسی گردید و با اصلاحات مورد نظر شورا مورد تصویب اعضا شورا قرار گرفت ولی اولویت پرداخت با حقوق ماهیانه بوده و این مصوبه از تاریخ ابلاغ قابل اجرا می باشد.
۵- نامه شماره ۲۱۲۹۳/۹۸/۲۴ مورخ ۲۸/۱۰/۹۸ شهرداری مهدیشهر با موضوع احداث کارواش در پلاک ثبتی شماره ۴۷/۲۴۱۰ به نام احمد اقیان واقع در بلوار نماز در جلسه شورا مطرح و مقرر شد در صورتیکه درب ورود ماشین رو در خیابان دردشت در نظر گرفته شود و از سمت بلوار دیوار به ارتفاع حداقل ۳ متر با زیباسازی کامل حسب نظر شهرداری و شورا انجام شود، مجوز ایجاد کارواش به مالک داده شود.
۶- نامه شماره ۱۷۸۵ مورخ ۱۲/۱۱/۹۸ شهرداری مهدیشهر با موضوع تصویب صورتجلسه ۷۹۶۳ مورخ ۱۲/۳/۷۸ فی مابین شهرداری و متصرف زمین مورد اشاره در خیابان طالقانی در جلسه مطرح و با توجه به اینکه زمین مورد نظر تصرفی بوده و متقاضی در مقطع تنظیم صورتجلسه هیچگونه مدارک و مالکیتی نداشته است با توجه به استعلام از مسکن و شهرسازی مورخ ۱/۱۲/۹۸ و واگذاری زمین فوق بعد از تعریض خیابان زمین به متراژ ۷/۵۰۶ متر مربع به نامبرده واگذار گردیده است و حدود ۴۰ متر مربع از زمین اولیه کسر گردیده لذا اجرای صورتجلسه توافق فوق به تاریخ ۲۱/۴/۱۳۷۸ صرفا جهت حمایت از مالک که معلولیت جسمانی دارند مقرر گردید که ۶۰% مجوزات است صورتجلسه فوق براساس قانون و مقررات برای مالک اعمال گردد و مورد تصویب قرار گرفت.
۷- نامه شماره ۴۷۸۰ مورخ ۵/۱۲/۹۸ آقای حیدر عباسیان و نامه شماره ۱۸۸۰۵ مورخ ۲۹/۱۱/۹۸ شهرداری مهدیشهر به مالک پلاک ثبتی ۳۶۴/۲۸۴۴ با موضوع محاسبات عوارض نمایندگی ایران خودرو و اعتراض مالک، موضوع در جلسه شورا قرائت گردید و در خصوص محاسبه عوارض بند آخر که استناد به صفحه ۴۰ تعرفه عوارض محلی سال ۹۳ گردیده است مربوط به تغییر کاربری واحدهای مسکونی به اداری و تجاری (توضیحات صفحه ۱۲ دفترچه عوارض) بوده و برای کاربری ملک فوق الذکر صدق نمی گردد. لیکن با توجه به اعلام آمادگی مالک جهت ارائه خدمات به کلیه خودروهای ایران خودروئی شهرداری به مدت ۲ سال مورد تعهد قرار دارند. لذا موضوع مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت و مقرر شد شهرداری با توجه به مراتب فوق در اسرع وقت نسبت به صدور پایان کار اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *