دیدار اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر با حجت الاسلام احمد پناه امام جمعه شهمیرزاد

اعضاي شوراي اسلامي شهر و سرپرست شهرداري مهديشهر بعد از ظهر ديروز ( دوشنبه 8 مهر 1392) با حجت الاسلام والمسلمين احمد پناه امام جمعه شهميرزاد ديدار كردند. اين ديدار صميمانه و محبت آميز كه به پيشنهاد شوراي اسلامي شهر مهديشهر برگزار شد، بيش از يك و نيم ساعت به طول انجاميد و طي آن در باره راهكارهاي گسترش وحدت و همدلي در بين مردم مهديشهر و شهميرزاد بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار مهديشهر نيوز ، سيد محمد شاهميري رييس شوراي اسلامي شهر مهديشهر در سخنان كوتاهي خطاب به امام جمعه شهميرزاد، هدف از اين ديدار را تحكيم دوستي و محبت بين مردم منطقه و بهره گيري از راهنمايي های ايشان خواند و افزود: در آغاز دوره جديد مديريت شهری و به منظور ايجاد ارتباط رسمي بين شوراهای اسلامي شهرهای شهرستان، حسن آغاز را در اين ديديم كه از ديدار با شما شروع كنيم و با ارشادات و راهنمايی هاي شما بتوانيم با يك افق واحد، به سمت توسعه شهرستان پيش برويم.
وي اظهار اميدواري كرد با تكيه بر مديران بومي و ظرفيت هاي موجود در حوزه شهرستان از ابتداي درجزين تا انتهاي فولاد محله (فولادشهر) ، هماهنگي و اتحاد بين شوراهاي اسلامي شهرها و روستاهاي شهرستان و با هدايت ائمه جمعه ، بتوان با يك مديريت قوي و هماهنگ توام با اخلاص و تقوا، توسعه شهرستان را در يك افق چند ساله محقق كرد.
شاهميري همچنين پيام شفاهي حجت الاسلام والمسلمين باراني امام جمعه مهديشهر را با اين مضمون به حجت الاسلام احمد پناه ابلاغ كرد: سلام مرا به حاج آقا احمد پناه برسانيد و به ايشان بگوييد، هم من به شما علاقمندم و هم مردم مهديشهر شما را دوست دارند.
حجت الاسلام و المسلمين احمد پناه ضمن ابراز خرسندي از اين ديدار، با اشاره به حسن همجواري و روابط طولاني مدت دو شهر مهديشهر و شهميرزاد گفت: مردم اين دو شهر ساليان سال است از نظر ازدواج، داد و ستد، روابط اقتصادي و اجتماعی با هم هستند و با يكديگر هيچ مشكلي ندارند.
وي بر ضرورت ايجاد زمينه هاي لازم براي رشد و توسعه شهرهاي گردشگرپذير مهديشهر و شهميرزاد تاكيد كرد و با اظهار شگفتي از تصميم شتابزده برخي از مسئولان افزود: مردم را نبايد به خاطر ارتقاي سياسي به جان هم انداخت. ايجاد زمينه هاي رشد بايد حساب شده و پخته باشد. مردم مي خواهند اين مناطق آباد شود. بايد تلاش كرد امكاناتي ايجاد شود، مثلاً كارخانه اي ساخته شود تا 500 نفر مشغول كار شوند. ازدواج ها آسان شود، مسكن مهر تقويت شود و مردم يك سرپناه داشته باشند.
امام جمعه شهميرزاد بار ديگر آباداني شهرستان و تقويت ديانت و تقوا، و همبستگي مردم دو شهر مهديشهر و شهميرزاد را از اولويت هاي نخست خواند و تصريح كرد: دشمن آباداني ما را نمي خواهد. نيت ما بايد اين باشد كه دنبال وحدت باشيم.
وي سپس حجاب زنان مهديشهر را ستود و گفت: من به حجاب مهديشهر افتخار مي كنم. در زمان رضا خان بانوان ما حجابشان را با چنگ و دندان حفظ كردند. دشمن مي خواهد حجاب كمرنگ شود. حجاب كه نباشد، همه چيز آرام آرام از بين مي رود.
حجت الاسلام احمد پناه با استقبال از پيشقدم شدن اعضاي شوراي اسلامي شهر مهديشهر، از آنان دعوت کرد اين نشست ها ماهانه يك بار با حضور ائمه جمعه و اعضاي شوراي اسلامي شهرمهديشهر، شهميرزاد و درجزين و هر بار به ميزباني يكي از شهرها برگزار شود.
در اين ديدار، علي بخش كساييان، علي عبدالحسيني، علي خداداد و ناصر طاهركرد (اعضای شورای شهر مهدیشهر) نيز به ارائه ديدگاه هاي خود پيرامون گسترش وحدت و همدلي بين مردم دوشهر پرداختند.
علي بخش كساييان نايب رييس شوراي اسلامي شهر مهديشهر لفظ ” عامپور ” را بر زبان آورد و گفت: مردم مهديشهر و شهميرزاد سالهاست كه يكديگر را ” عامپور ” (پسر عمو) خطاب مي كنند و اين ارزش ها نبايد كمرنگ شود.

علي عبدالحسيني نيز گفت: ما سالها است كه با مردم شهميرزاد مراوده داريم . بايد دقت و توجه شود كه به اختلاف و بدبيني بين دو شهر دامن زده نشود. وي افزود: اگر كار مسئولان مبتني بر كار كارشناسي و مطالعه دقيق و علمی باشد و مردم هم توجيه شوند، تعارضي به وجود نخواهد آمد. بايد هشيار بود تا ديگران از اين فضا ها سوء استفاده نكنند.

علي خداداد نيز به ظرفيت هاي انساني شهرستان مهديشهر اشاره و اظهار اميدواري كرد در گزينش مديران شهرستان، به بومي گزيني مديران بيشتر توجه شود.

ناصر طاهركرد نيز مشتركات فرهنگي بين دو شهر مهديشهر و شهميرزاد را برشمرد و گفت: برخلاف آن چيزي كه بعضي ها در صدد القاي آن بودند و ادعا مي كردند مردم اين دو شهر هيچ سنخيتي با هم ندارند، بايد تاكيد كرد كه مردم مهديشهر و شهميرزاد اشتراكات فرهنگي فراواني دارند و اين امر ريشه در تاريخ و روابط طولاني مدت و صميمانه مردم دوشهر دارد كه به هيچ وجه نمي توان آن را انكار كرد.
وي تاكيد كرد، خواهان توسعه متوازن شهرستان مهديشهر و علاقمند به توسعه شهميرزاد است و باور دارد كه بايد عدالت به معناي واقعي در سطح شهرستان پياده شود.
گفتنی است اعضاي شوراي شهر  مهدیشهر از پیشنهاد حجت الاسلام احمد پناه مبنی بر برگزاری نشست های ماهیانه با شوراهای اسلامی شهرهای شهمیرزاد و درجزین به گرمي استقبال كردند.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *