مرکز رشد واحدهای فناور مهدیشهر افتتاح شد

مرکز رشد واحدهای فناور مهدیشهر وابسته به پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان روز یکشنبه در مراسمی افتتاح و آغاز به کار کرد. این مرکز در زمینی با زیربنای ۲۰۰ مترمربع ایجاد و آماده استقرار ۱۰ واحد فناور است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: این مرکز در رشته های مختلف از جمله قطعات خودرو، سفال و سرامیک، فرآوردهای لبنی و فرآینده های توسعه باغداری فعالیت خواهد کرد. ‘سیف الله سعدالدین’ افزود: کانون شکوفایی و خلاقیت این مرکز نیز آماده ایجاد شرایط و ارائه امکانات برای تبدیل ایده های مخترعان، مبتکران، دانشجویان و … طرحهای اجرایی است.
مرکز رشد واحدهای فناور مهدیشهر وابسته به پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ، تحت مدیریت متخصصین حرفه ای آماده است تا شرکتها و هسته های فناور خصوصی مستقل و نوپا و نیز واحدهای تحقیق و توسعه وابسته به صنایع و یا دستگاههای اجرایی و یا واحدهایی که حاصل فعالیت آنها در خدمت توسعه و فناوری قرار می گیرد را پذیرش نماید. سعدالدین گفت: این مرکز با هدف توسعه فناوری و احیای اقتصاد بومی در شهرستان مهدیشهر راه اندازی و با دارا بودن تجهیزات مناسب، محیطی ایده آل برای فعالیت شرکت های دانش بنیان پدید آورده است. وی افزود: جوانان جویای کار و نخبگان جامعه که طرحهای علمی و صنعتی جدید داشته باشند می توانند در این مرکز از حمایتهای مالی و مشاوره ای بهره مند شوند و طرحهایی را که به فناوری روز مرتبط و در اجرای طرح اشتغالزایی موثر باشد را اجرا کنند. سعدالدین با اشاره به خدماتی که این مرکز به واحدهای خود ارائه می دهد گفت: تامین و ارائه تجهیزات تخصصی مورد نیاز شرکتها، امکان استفاده از تجهیزات تخصصی موجود ، ارائه خدمات مشاوره ای حقوقی، بازرگانی، مدیریتی، بازاریابی، فنی و تخصصی، ارائه خدمات اطلاع رسانی، ارائه خدمات آموزشی و … از جمله خدماتی است که این مرکز به واحدهای تحت پوشش ارائه می دهد. وی در خصوص اعتبار اولیه راه اندازی این مرکز گفت: مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مهدیشهر با اعتبار اولیه حدود ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز و هم اکنون با همکاری مرکز آموزش عالی علمی کاربردی غرب استیل در ساختمان آموزشی مجتمع مذکور ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *