اولین نشست نخبگان فرهنگی بانوان شهرستان مهدیشهر برگزار شد

اولین نشست نخبگان فرهنگی بانوان شهرستان مهدیشهر با حضور #شهردارمهدیشهر، #عضو_شورای_شهر_مهدیشهر و جناب بتوئی مشاور شهردار برگزار شد.

◽️برخی از موضوعات مطرح شده توسط #عضو_شورای_شهر_مهدیشهر و بانوان حاضر در جلسه:

◽️معرفی فرهنگی شایسته شهر مهدیشهر جای بحث و تبادل نظر دارد و نیازمند عزم همگانی می باشد ، جامعه جهانی و همچنین ایرانی به سرعت به سمت آگاهیهای زنانه در حال حرکت می باشد و اگر در این مسیر روشهای نوین آموزش ، آسیب شناسی اجتماعی ، پذیرش باورهای نسل جدید در فضای گفتگوی آزاد  ، نشاط و امید اجتماعی و….. خصوصا در مورد دختران جوان صورت نگیرد در آینده با مشکلات و بحرانهای بیشتری روبرو خواهیم شد.

 

◽️در این زمینه می شود با ارائه راهکارهایی اقداماتی را انجام داد از جمله: نصب المان هایی با موضوعات مختلف مانند شهدا، فرهنگ و حجاب، تاریخ کهن شهر، معرفی جاذبه ها، معرفی مفاخر و بزرگان و …

طراحی #دیوار_تاریخ_مهدیشهر و #دیوار_سنن در محلهای پرتردد شهر که در آن تاریخ ، مفاخر و سنن شهر با تصاویر و نوشتار کوتاه از گذشته تا به امروز ارائه گردد از اقداماتی است که نیازمند مطالعه وشناخت کافی جهت طراحی واجرا میباشد.

 

◽️باید توجه داشت که شهدای ایران زمین عزیز همه مردم هستند و نباید این دید وجود داشته باشد که شهدا مختص به گروهی خاصی می باشند. تمام کشورهای دنیا برای از جان گذشتگان در راه وطن و اهداف والای انسانی مکانهای یادبود دارند تا  ارزش از جان گذشتگی این عزیزان به جوانان گوشزد شود باید اقداماتی در جهت شناساندن شهدا و معرفی این بزرگواران برداشته شود تا ارتباط با شهدا بین همه مردم برقرار باشد.

◽️مسئولین شهر با کنار گذاشتن موازی کاری و هم جهت شدن با یکدیگر میتوانند در مباحث فرهنگی کارهای مفیدی برای شهر انجام دهند .

◽️متاسفانه شبکه های اجتماعی سنتی به شدت کمرنگ شده و آنچه در گذشته شاهد آن بودیم کمتر دیده می شود که معظلی بزرگ در بحث اجتماعی و فرهنگی است که امید داریم با مدیریت درست ، نیازسنجی امروز جوانان برای احیا شبکه های اجتماعی فیزیکی و همیاری مردم و تشکلها حضور هر چه فعالتر و با نشاط تر جوانان را در اجتماع داشته باشیم تا غرق شدن در دنیای مجازی جوانان و جامعه را از اهداف واقعی رشد و توسعه دور نکند .

◽️قطعا مجموعه مدیریت شهری شامل شهرداری و شورای شهر همواره در جهت اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی تلاش میکنند اما آنچه مهم است حضور سازمان های مردم نهاد و کمک در این عرصه است چرا که با کمک هم و فارغ از هر اختلاف نظری میتوان اقدامی مثبت را به سرانجام رساند که خوشبختانه در شهر مهدیشهر همیشه مردم و سازمان های مردم نهاد همراه بودند.

◽️بحث ورزش بانوان و نشاط اجتماعی بانوان نیز باید توسط تمام ارگانها و نهادهای مردمی توجه شود که در این راستا موضوعاتی در حال پیگیری است  که با توجه به محیا بودن شرایط اقدام خواهد شد.

◽️فرهنگ سازی در موضوعات مختلف  و از طرق گوناگون راهکاری است که هم موجب رشد و تعالی یک شهر می شود و هم تاثیر مثبتی روی جوانان و اقداماتی که انجام خواهند داد گذاشت (مانند طراحی بنرهایی در سطح شهر به جهت تشویق به احترام به شهروندان ، پدر و مادر، مقابله با تجمل گرایی ، ورزش و سلامت  ، توانمندی زن ایل سنگسری در گذشته و امروز و…)

◽️زن ایل سنگسری با داشتن حجاب در عین انجام اکثر فعالیتهای ییلاق و قشلاق توانمندی خود را ثابت کرده و مهر تایید بر این مدعی است که فلسفه حجاب با زن در پستوی خانه معنی پیدا نمیکند ، فلسفه حجاب یعنی حضور زن در عرصه های فعالیت در کنار مردان جامعه ، و امروز نوبت دختران نسل نو است تا ثابت کنند هنوز میتوان همچون زن توانمند ایل در همه عرصه ها با قدرت حضور داشت.

◽️قطعا دغدغه بانوان شهر، دغدغه مجموعه مدیریت شهری نیز خواهد بود و تمام تلاش ما پیگیری و رفع مشکلات و موانع مردم در حد توان خواهد بود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *