دیدار اعضای شورای اسلامی شهر از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر

اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت به مناسبت ارتقاء دفتر نمایندگی  به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر، با حضور در ساختمان جدید این اداره جلسه مشترک دادند.

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی شورای اسلامی شهر مهدیشهر، جورابلو رئیس اداره میراث مهدیشهر عملکرد این اداره در یک سال گذشته را در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرمایه گذاری و حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی برای اعضای شورای شهرتشریح کرد.

وی اظهار کرد: حفاظت و احیای میراث فرهنگی، صنایع دستی و مراکز گردشگری شهر مهدیشهر نیازمند تعامل و همکاری مجموعه مدیریت شهری و مردم مهدیشهر با این اداره است.

جورابلو با اشاره به اهمیت جایگاه میراث فرهنگی گفت: در سال گذشته ۶ اثر از صنایع دستی مهدیشهر ثبت ملی شده  و نشان مهر اصالت گرفته است.

وی با تشکر از تعامل مطلوب شهرداری و شورای اسلامی شهرمهدیشهربا اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این دستگاه فرهنگی آماده هر گونه همکاری و تعامل گسترده با نهادهای متولی در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

کسائیان رئیس شورای اسلامی شهرمهدیشهر نیز در این دیدار اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر مهدیشهرتوجه جدی به مقوله میراث فرهنگی و گردشگری داشته و آماده هر گونه همکاری با اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهدیشهر در زمینه حفاظت و احیای آثار و ابنیه تاریخی است.

شاهمیری عضو شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از اقدامات انجام گرفته گفت، میراث فرهنگی هر شهر نشانه اصالت، عظمت و قدمت فرهنگی آن شهر است که باید با حفظ و احیاء مغتنم شمرده شوند.

خداداد عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دیگر شهر های استان در زمینه خانه های بوم گردی تصریح کرد:احیای بافت های تاریخی و چگونگی احیاء از رسالت های این اداره است و باید طرحی ریخته شود تا معماری سنتی به ساخت و سازهای جدید اضافه شود.

در این دیدار طاهرکرد عضو شورای اسلامی شهر نیز از خدمات ارائه شده از سوی میراث فرهنگی تشکر کرد و باتاکید بر حفظ زبان سنگسری خواستار چاپ کتب ادبیات سنگسری، داستان، ضرب المثل و دیگر آثار شد، وی همچنین پیشنهاد کرد برنامه شب شعر با محوریت زبان سنگسری در محل اداره میراث فرهنگی مهدیشهر در دستور کار قرار گیرد.

 

etf_photo_2016-05-10_17-57-51.jpgh0r2_photo_2016-05-10_17-57-57.jpg9g6l_photo_2016-05-10_17-58-08.jpg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *