گلایه از عدم اجرای طرح قطب دامپروری

گفتگوی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، عشایری و گردشگری شورای اسلامی شهر مهدی شهر در استودیو شهر شهرداری ؛ و گلایه از روند اجرای طرح قطب دامپروری از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان

🔺علی اکبر معصومیان از عدم اجرای طرح قطب دامپروری از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان ؛ در این شهرستان و قول پیگیری دولت مردان انتقاد نمود.

🔹ایشان ؛ ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرایی شدن شعار ” مهدی شهر قطب دامپروری کشور” دربخشی از سخنان خود اعلام کرد که علی رغم تمامی جلسات و پیگیریها تنهااقدام صورت پذیرفته تدوین طرح مطالعاتی همه جانبه نگرقطب دامپروری است که توسط جهاد دانشگاهی وجهاد کشاورزی بادقت وسرعت انجام شد. درهمین جا اززحمات ریاست ومجموعه مدیران وکارشناسان کاربلد وجهادی قدردانی وتشکر می کنیم.

🔸معصومیان خاطر نشان کرد : مطرح شدن موضوع قطب دامپروری مهدی شهر در سطح کلان مدیریتی ، این انتظار را در پی داشت تا دستگاه های اجرایی در تسریع و تسهیل گری این مهم بسیار کوشا باشند ولی این را شاهد نبودیم.
وی با اشاره به اینکه شغل دامپروری در مهدی شهر از جمله میراث گرانبهای گذشتگان بوده ؛ ابزار کار قطب دامپروری را حفظ و تقویت نگاه تولیدی افراد و جامعه به این موضوع دانست و افزود ما برای نگهداشت سرمایه های اصلی این طرح ؛ نیازمند اهتمام وعزم جدی و سرعت بخشی دستگاه های متولی ، ادارات مرتبط ، مقامات استانی و کشوری به اجرای امر ریاست جمهوری هستیم. معطوف کردن قطب دامپروری فقط به مجتمع دامداری وگره زدن به آب قنات طالب آباد بدور از انصاف است باید به بسیاری از موضوعات دیگر همچون توانبخشی عشایر ورفع تنگناهای موجود وبحث گردشگری وایجاد زیر ساخت توسعه وصنایع تبدیلی وتکمیلی وبسیاری از موضوعات که در طرح قطب دامپروری دیده شده نیز همزمان وموازی پرداخته شود .
باامید به محقق شدن اهداف مهم قطب دامپروری درشهرستان وحوزه فعالیت ایل عشایر سنگسری در یازده استان شمالی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *