نشست خبری شهردار و شورای اسلامی شهر مهدیشهر برگزار شد

سومین نشست خبری شورای اسلامی شهر مهدیشهر در سال جاری با حضور اعضاء شورای شهر و شهردار مهدیشهر وجمعی از اصحاب رسانه های مکتوب و مجازی در محل شورای شهر مهدیشهر برگزار گردید.

علی عبدالحسینی رئیس شورای اسلامی شهر مهدیشهر در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه های خبری و تقدیر از آنان وفات حضرت معصومه (س) را تسلیت و ولادت امام حسن عسکری را و دهه فجر را تبریک گفتند همچنین اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم را از جانب شورای شهر مهدیشهر محکوم کردند.

در ادامه عبدالحسینی  خواستار بررسی مسائل و مشکلات شهری در یک فضای آرام و دوستانه شد و افزود این حق طبیعی مردم است که درباره مسائل و مشکلات شهر و عملکرد مسئولین شهر خود اطلاعات داشته باشند و این اطلاع رسانی وظیفه اصحاب رسانه می باشد. و رسانه ها و شورای شهر همگی وظیفه دارند مطالبات مردم را از مسئولین پیگیری کنند.

در این جلسه دیگر اعضای شورا آقایان کسائیان شاهمیری خداداد و طاهرد کرد نیز در خصوص مسائل شهری ایراد سخن پرداختند.

شاهمیری با بیان اینکه ما به اطاق فکر اعتقاد داریم  از شهروندان صاحب نظر و صاحب فکر در خواست می نماییم  نظرات و پیشنهادات خود را به شورا ارائه دهند ، و به همین منظور در شورا هم اکنون سه کمیسیون تخصصی تشکیل شده و در حال فعالیت است. و از خبرنگاران دعوت خواهیم کرد در جلسات شورا حضور به هم رسانند تا از نقطه نظرات این عزیزان هم استفاده کنیم.لازم به ذکر است که حضور مردم و شهروندان در جلسات شورا به عنوان مستمع با هماهنگی رئیس شورا بلامانع است و این عین قانون است.

کسائیان با اشاره به مشکلات شهر گفت: شهرداری مهدیشهر دارای مشکلات اساسی در زمینه زمین شهری و واگذاریهایی که در گذشته صورت گرفته و عدم دریافت زمین های معوض از سوی سازمانهای مربوطه می باشد که باید با برنامه ریزی مدون و تعامل با سازمانها نسبت به ساماندهی آنها اقدام نماییم  تا در آینده موجب بروز مشکلات عمرانی و خدماتی نباشیم . وی در پایان بااشاره به لزوم اطلاع رسانی مناسب به مردم در خصوص مشکلات وموانع تاکید کردند .

خداداد عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرمی نیز بر تعامل سازنده مطبوعات و رسانه ها با شورای اسلامی و شهرداری تاکید کرد.

طاهرکر نیزبر لزوم توسعه فضاهای سبز شهری، توجه به زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری گردشگری در سال 94 اشاره نمودند و ابراز امیدواری کردندبه برکت این همفکری و هم‌اندیشی میان اعضای شورای شهر و کارشناسان شاهد حرکت‌های اثربخشی در مدیریت شهری باشیم.

شیردل عرب شهردار مهدیشهر در این جلسه گزارشی از عملکرد شهرداری مهدیشهر و همچنین برنامه های شهرداری به مناسبت ایام الله دهه فجر، از جمله راه اندازی و اکران فیلم در سینمافجر، نصب پرچم بزرگ ایران در ورودی شهر، افتاح پارک شقایق همزمان با اجلاسیه شهدای شهرستان و …

عرب گفت: ذات شهرداری کار است و خدمات رسانی برای شهر و شهروندان و در مقابل ،ذات خبرنگار هم اطلاع رسانی عملکرد شهرداری به مردم و انعکاس مشکلات شهروندان به شهرداری می باشد و در این میان بسته به تلاش شما خبرنگاران دارد تا نقاط ضعف و انتقادات را در جهت رفع آن به شهرداری اطلاع رسانی کنید و در حقیقت شما چشم و گوش مردم هستید.

در ادامه خبرنگاران حوزه های خبری به طرح سوالات خود پرداختند که مهمترین پرسش و پاسخ های مطرح شده بدین صورت می باشد:

مسائل حوزه فرهنگی و ورود شهرداری – استخر نیمه کاره دانش آموزی- تعاملات شورا با ادارت و نهادها- مدیریت دانشگاه ازاد- ساماندهی آرامستانها- برنامه های شهرداری در ایام عید نوروز- طرح جامع پارک آبشار- تحقق بودجه سال های 92 و93- تخفیف عوارض خودرو-نوسازی-اصناف- در خصوص حقوق پرسنل شهرداری- در خصوص بدهی های شهرداری

که اعضای شورا و شهردار مهدیشهر طی جلسه 4 ساعته به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند

در ادامه رئیس شورا ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگاران نوید احداث پارک بانوان در مهدیشهر و همچنین خبرهای خوبی در آینده در زمینه فعال شدن ساخت و ساز و ایجاد ارزش افزوده در زمین و مسکن را دادند.

20150131_184408 20150131_183842 20150131_183920

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *