فاز نخست پژوهشکده رویان مهدی‌شهر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون جهاد دانشگاهی سمنان:
فاز نخست پژوهشکده رویان مهدی‌شهر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان سمنان از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات احداث فاز نخست شعبه منطقه‌ای پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی در شهرستان مهدیشهر به متراژ حدود یک هزار متر مربع خبر داد

به گزارش پایگاه خبری نیزوا،به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، نعمت الله نظری در مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی در جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: شناسایی فرصت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در استان مأموریت اصلی جهاددانشگاهی سمنان است.

وی  افزود: جهاددانشگاهی استان سمنان فرصت‌های پژوهشی و تحقیقاتی استان سمنان را شناسایی و با انجام طرح‌های پژوهشی مختلف زمینه پیشرفت علمی استان را فراهم می‌کند.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان سمنان از انجام 10 طرح پژوهشی و تحقیقاتی در یک سال گذشته در استان سمنان خبر داد و ادامه داد: این 10 طرح پژوهشی در گروه‌های تخصصی علوم انسانی و اجتماعی، فنی و مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و هنر انجام شده است.

نظری گفت: انعقاد 7 تفاهم نامه پژوهشی و 14 قرارداد پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی با دستگاه‌ها و ادارات استان سمنان در یک سال گذشته از مهمترین فعالیت‌های پژوهشی این نهاد انقلابی بوده است.

وی بیان کرد: اخذ موافقت اصولی گروه بهره‌وری و توسعه کارآفرینی، اخذ موافقت کلی گروه برنامه ریزی و گردشگری کویر، اخذ شعبه اشتغال فارغ التحصیلان جهاددانشگاهی استان سمنان از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی استان سمنان در سال‌های 92 و 93 بوده است.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان سمنان از پیشرفت 70 درصدی عملیات احداث فاز نخست شعبه منطقه‌ای پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی در شهرستان مهدی‌شهر به متراژ حدود یک هزار متر مربع خبر داد و گفت: اخذ مجوز و گواهینامه نمایندگی خون بند ناف شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان جهاددانشگاهی در راستای ایجاد ساختار‌های تشکیلات سازمانی پژوهشکده مذکور نیز از دیگر فعالیت‌ها در سال گذشته بوده است.

نظری از برگزاری 24 دوره آموزشی و کارگاه‌های علمی و تخصصی شامل دوره‌های فیزیکی و شیمیایی گچ ساختمان، دوره آموزشی ویژه مصالح ساختمانی، آموزش‌های مرتبط به شرکت در مسابقات بتن ومواردی از این دست در استان سمنان خبر داد.

وی افزود: 28 طرح نظرسنجی نیز توسط مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی استان سمنان (ایسپا) از سال‌ 91 تا کنون به انجام رسیده است.

سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این مراسم از انعقاد 11 تفاهم نامه آموزشی با دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان سمنان در سال گذشته و امسال خبر داد.

علی منصفی‌راد افزود: بالغ بر 6 هزار نفر در یک سال گذشته در دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان شرکت کرده‌اند.

وی گفت: جهاددانشگاهی استان سمنان در سال‌های 92 و 93 بیش از 60 دوره آموزشی برای کارکنان دولت برگزار کرده است که بیش از 3 هزار و 786 نفر در آن شرکت کرده‌اند، همچنین دوره‌های آموزشی تخصصی مهارتی برای کارکنان دولت نیز به میزان 185 هزار ساعت در سال گذشته برگزار شده است.

سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: بیش از 80 عنوان دوره آموزشی تخصصی و عمومی نیز برای فراگیران عمومی و آزاد برگزار شده است، که یک هزار و 34 نفر در سال 92، و 3 هزار و 173 نفر نیز در سال 92 الی 93 در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

منصفی‌راد  از برگزاری دوره‌های اشتغال محور شامل دستیار دندانپزشک و تکنیسین داروخانه در استان سمنان خبر داد و گفت: میزان اشتغال در دوره دستیار دندانپزشک 90 نفر و تکنیسین داروخانه 155 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه سمنان نیز در سال‌های 91 و 92 به عنوان مرکز نمونه کشوری معرفی شده است، از افزایش 60 درصدی تعداد دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان از سال 89 تا کنون خبر داد و گفت: در حال حاضر 1500 دانشجو در 21 کد رشته کاردانی و کارشناسی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش پانا؛ تجلیل از دانش‌ آموزان ممتاز فرزندان کارکنان جهاددانشگاهی استان سمنان و بازدید از پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدی‌شهر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در این مراسم از جهادگران جهاددانشگاهی استان سمنان تجلیل شد.

منبع: نیزوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *