راه اندازی مرکز آموزش و نگهداری روزانه معلولان از نیازهای شهرستان می باشد/افتتاح دو مرکز روانشناختی و مشاوره در مهدیشهر

به مناسبت هفته بهزیستی نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات این اداره تشکیل شد

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری نیزوا،علیرضا ایزد پور رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهرضمن تشکر از زحمات همکاران خود در مجموعه اداره بهزیستی شهرستان گفت: سازمان بهزیستی در سال 59 با پیگیری شهید فیاض بخش تشکیل گردید و تا سال 1383 زیر مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار داشت که از سال 1383 به بعد زیر مجموعه وزارت تعاون کار و امور اجتماعی قرار گرفت.

ما در اهداف خود 5 گروه هدف  شامل کودکان-زنان-سالمندان-بزهکاران و معلولان را تحت پوشش داریم که متناسب با موارد ارائه خدمات می نماییم.

ما در هفته بهزیستی 2 مرکز مشاوره خانواده در شهر مهدیشهر را افتتاح خواهیم کرد و کمپ ترک اعتیاد نیز در حال گذراندن مراحال پایانی و کسب مجوزهای لازم می باشد .

علیرضا ایزد پور در ادامه گفت: طرح مراقبین با هدف مراقبت از معلولان در خانواده ها اجرایی شده است که ما به افراد آموزش دیده به ازای ساعت کارکرد مشخص و ارائه خدمات تعریف شده به معلولان در منزل مبالغی را بابت دستمزد پرداخت نموده و بیمه نیز خواهیم کرد .

هدف از استقرار طرح مراقبین,توانبخشی مبتنی بر خانواده است  که معلول ها از خانواده جدا نشده و در کانون خانواده نگهداری شوند البته تا زمانی که بهداشت روانی خانواده ضربه ای وارد نشود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهراز کمبود بودجه های دولتی سخن به میان آورده و گفت : بودجه های تعریف شده کفاف خدمات مناسب و در شان مددجویان و مراجعین را نخواهد داد و ما نیاز به مساعدت خیرین محترم داشته تا ما را یاری نمایند .

ایزد پور از  توزیع بسته های حمایتی برای یکصد نفر از مددجویان بهزیستی  تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت :این بسته ها از سبدکالای وعده داده شده دولت جدا بوده و تا کنون در خصوص توزیع سبد کالای دولت خبری نمی باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهرضمن راه اندازی مرکز آموزش و نگهداری روزانه معلولان را از ضروریات و کمبودهای اساسی شهرستان ذکر کرد و گفت : بر اساس تقاضا های مردمی و نیازهای  این شهرستان راه اندازی مرکز آموزش و نگهداری روزانه معلولان , کلینیک مددکاری و اجتماعی و همچنین احداث مجتمع خدمات بهزیستی را ضروری دانست و هر یک را از اهداف اداره بهزیستی شهرستان ذکرد کرد  و ابراز امیدواری کرد تا با مساعدت مسئولین استان احداث و راه اندازی آن محقق شود .

13072014581

نیزوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *