بررسی اهم مسائل آموزشی و پرورشی مهدیشهر در دیدار با مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان سمنان

شورای اسلامی شهر مهدیشهر – اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر صبح دیروز با محمد رضا جهان مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر نمایندگان مردم مهدیشهر در پارلمان شهری در دیدار روز گذشته خود در باره اهم مسائل آموزش و پرورش مهدیشهر از جمله ضرورت جذب نیروهای بومی، توانمند سازی معلمین، ارزشیابی فرهنگیان، لزوم بازسازی مدارس فرسوده و تخریبی مهدیشهر، ضرورت تکمیل پروژه استخر شنای دانش آموزی مهدیشهر و مشکلات مربوط به مدرسه پسرانه غیر انتفاعی این شهر گفتگو و خواستار اقدام بایسته در خصوص حل معضلات مورد نظر شدند.

محمدرضا جهان مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان سمنان در این دیدار ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر ، با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی آموزش و پرورش استان گفت: چنانچه تخصیص اعتبارات پروژه ها با همین روند فعلی ادامه یابد، تکمیل و بهره برداری پروژه های فعلی آموزش و پرورش استان، به 30 سال زمان نیازمند است، حتی اگر پروژه ای به آنها اضافه نشود.

جهان نقش شوراها را در حل مشکلات آموزش و پرورش شهرها بسیار برجسته خواند و افزود: شوراها باید سامان دهی و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش را به عهده بگیرند و با تعامل مثبت با مدیران این حوزه ، مشکلات موجود را مرتفع کنند.

وی جذب خیرین برای بازسازی مدارس تخریبی را ضروری خواندو گفت: سال گذشته 3 میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز استان تامین شده است، درحالی اعتبارات دولتی این بخش، یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است.

محمدرضا جهان از سیاست آموزش و پرورش در چگونگی تکمیل پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی محدود (زیر30درصد) نظیر پروژه استخر شنای دانش آموزی خبر داد و راهکارهای لازم در این مورد را برشمرد.

در پایان این دیدار اعضای شورای شهر از مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان برای حضور در مهدیشهر به منظور دیدار یک روزه و بررسی دقیق معضلات آموزشی و پرورشی شهر دعوت کردند که مورد استقبال وی قرار گرفت.

20140208_114042

منتشرشده در: ۲۱ بهمن / ۱۳۹۲- ۰۹:۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *