مراسم تحلیف نمایندگان چهارمین دوره شورای شهر مهدیشهر

صبح روز (۱۲ شهریور۹۲) طی مراسمی با حضور فرماندار مهدیشهر، امام جمعه موقت، منتخبین چهارمین دوره و اعضای سومین دوره شورای اسلامی شهر، و تنی چند از موثرین شهر، نمایندگان چهارمین دوره شورای شهر مهدیشهر پس از برگزاری آیین تحلیف ، فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.

به گزارش سایت مهدیشهر نیوز در این مراسم که در محل شورای شهر برگزار شد، قنبری فرماندار مهدیشهر،حجت الاسلام سقاییان امام جمعه موقت ، مستخدمین حسینی رییس شورای شهر(دوره سوم)، و کساییان شهردار مهدیشهر به ایراد سخن پرداختند.

شورای چهارم مهدیشهر: بهترین انتخاب

قنبری فرماندار مهدیشهر با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، از تمامی کاندیداهایی که احساس وظیفه کرده و وارد صحنه انتخابات شدند، تشکر کرد و افزود: مردم مهدیشهر همیشه گوش به فرمان مقام معظم رهبری بوده اند و در حماسه سیاسی نیز خوب درخشیده اند. آمارهای موجود مبین این موضوع است که مردم ولایتمدار و صاحب شم بالای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مهدیشهر در همه صحنه ها حضوری محسوس داشته اند.

وی خود را نیز نماینده مردم خواند و تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم و دولت از هم جدا نیستند و نماینده دولت را نیز باید نماینده مردم دانست.

فرماندار مهدیشهر به اعضای شورای چهارم تبریک گفت و تعامل منتخبین شورای چهارم و اعضای شورای سوم را در مدت چند ماهه پس از برگزاری انتخابات  تاکنون بسیار مثبت خواند و تصریح کرد: در کمتر شهری این تعامل دیده می شود.

قنبری ترکیب شورای چهارم مهدیشهر را بهترین انتخاب دانست و افزود: مردم تشخیص داده اند که این نفرات بهتر می توانند با توان فکری و اجرایی خود به مردم خدمت بدهند. باید به رای مردم احترام گذاشت. ما مکلفیم به نمایندگان مردم احترام ویژه بگذاریم.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان مهدیشهر سپس با لحنی آمیخته با گلایه، آمار جمعیتی مهدیشهر در سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ را مورد سوال قرار داد و گفت: سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ آمار جمعیتی مهدیشهر را زیر ۲۰ هزارنفر ثبت کرد، با همین وضع موجود باید تحولی در شهر ایجاد کرد.

فرماندار مهدیشهر خطاب به نمایندگان شورای شهر، برنامه ریزی در امور، اجرای قوانین و حرکت در چارچوب قانون، انضباط اداری و مالی، ارتباط مستمر و نزدیک با مردم، اطلاع رسانی مستمر، دمیدن روح امید به جامعه، ارتباط با مسئولین استان و شهرستان و استفاده از دیگاه های علمای مهدیشهر را مهمترین راهبردهای شورای شهر در نیل به موفقیت خواند.

اهمیت دادن به نماز، مشورت و انجام کار برای رضای خدا 

حجت الاسلام سقاییان نماز را منشأ همه خیرات و نیکی ها دانست و با اشاره به اینکه اهمیت دادن به نماز از صفات انسان های نیک است، از نمایندگان مردم خواست در هنگام تلاقی جلسات شورا با وقت نماز، اقامه نماز را در اولویت قرار دهند.

وی با تاکید بر اصل مشورت به عنوان یک ارزش دینی، به اعضای شورای شهر توصیه کرد از کارشناسان فن در حوزه های گوناگون شهری مشورت بگیرند.

امام جمعه موقت مهدیشهر  افزود: انفاق شامل واجبات و مستحبات است و تنها به کمک مالی به نیازمندان منحصر نمی شود. هر کار خیری که برای رضای خدا باشد، انفاق است و لذا اعضای شورای شهر هر کاری را که برای رضای خدا و برای پیشرفت کشور و پیشرفت مهدیشهر انجام دهند، انفاق محسوب می شود.

در شهری زندگی می کنیم که عقب ماندگی های عمرانی بسیار دارد

منوچهر مستخدمین حسینی رییس پیشین شورای شهر طی سخنانی به کاستی های مهدیشهر اشاره کرد و گفت: ما در شهری زندگی می کنیم که چه در دوران قبل از انقلاب و چه دوران بعد از انقلاب، عقب ماندگی های عمرانی بسیار داشته است.

وی افزود: اکنون کارها در روند و مسیر خود قرار گرفته و شورای دوره چهارم انشاءا… با یک برنامه ریزی علمی حساب شده و قوی بتواند بقیه نابسامانی ها را به سامان کند. این امید وجود دارد که مردم نیز کمک کنند.

زیر ساخت ها مهیا شده است

کساییان شهردار مهدیشهر نیز با تشکر از حسن اعتماد شورای سوم شهر، تصدی پست شهرداری را فرصت خدمتگزاری دانست.
وی زیر ساخت های شهر را برای انجام کارهای جدید مهیا دانست و اظهار امیدواری کرد شورای چهارم از این فرصت به نحو مطلوب بهره گیری کند.

انتخاب هیأت رییسه شورا

سپس انتخابات داخلی شورای شهر برای انتخاب هیأت رییسه برگزار شد. به این منظور ابتدا می بایست هیأت رییسه سنی شامل یک نفر از مسن ترین اعضاء به عنوان رییس جلسه و دو نفر از جوانترین اعضاء به عنوان منشیان جلسه انتخاب شوند. به این ترتیب علی بخش کساییان به عنوان رییس سنی و سید محمد شاهمیری و علی خداداد نیز به عنوان منشیان جلسه در حضور فرماندار، معاون فرماندار و جمعی از موثرین شهر روند انتخابات داخلی شورا را تحت نظر گرفتند.

همدلی و وفاق اعضاء

بارزترین نکته در انتخابات هیأت رییسه شورا همدلی و تفاهم و وحدت اعضاء بود.

ابتدا تمامی اعضاء در یک حرکت هماهنگ و مفاهمه آمیز، سید محمد شاهمیری را با ۵ رای به عنوان رییس شورای شهر برگزیدند. شاهمیری جوان که دارنده ی بالاترین رای در انتخابات شورای شهر است، پیش از این شهردار درجزین بوده و کارنامه قابل قبولی را نیز در سابقه خود دارد. یقیناً تجارب ارزنده ی او در این حوزه، برگ برنده ای برای شورای شهر مهدیشهر خواهد بود.
پس از انتخاب رییس، نوبت به انتخاب نایب رییس، خزانه دار و منشی رسید که به ترتیب علی بخش کساییان با ۵ رای به عنوان نایب رییس، علی خداداد با ۵ رای به عنوان خزانه دار و ناصر طاهرکرد نیز با ۵ رای به عنوان منشی شورا برگزیده شدند.
علی بخش کساییان سالها قائم مقام اداره کل کمیته امداد استان سمنان بوده و علاوه بر ارتباط نزدیک با اقشار محروم جامعه، با امور اجرایی و اداری نیزآشنایی کامل دارد. حضور او در جایگاه نایب رییس شورا، می تواند یک نقطه قوت برای شورای شهر مهدیشهر باشد.
علی خداداد تجربه چهار سال عضویت در شورای شهر دوره دوم را در کوله بار خود دارد. او دانش آموخته مدیریت برنامه ریزی شهری است و در حال حاضر به عنوان کارشناس استانداری سمنان در حوزه مدیریت بحران انجام وظیفه می کند. او از پایه گذاران مجمع توسعه پایدار مهدیشهر است و تلاش های فراوانی در این زمینه داشته است.

ناصر طاهرکرد گوینده ارشد رادیو است و بیست و پنجمین سال فعالیت خود را در صدا و سیمای مرکز سمنان می گذراند. او سالیان متمادی به نویسندگی برای برنامه های اجتماعی، فرهنگی و معارفی اشتغال داشته و بیش از بیست سال مجری گری و گویندگی برنامه های رادیویی و تلویزیونی را در کارنامه خود دارد. طاهرکرد در سال های اخیر به عنوان دبیر و تحلیلگر سایت مهدیشهر نیوز مقالات پرشماری در دفاع از حقوق مهدیشهر و روشنگری افکار عمومی این شهر نوشته است.

چرا نام علی عبدالحسینی در ترکیب هیأت رییسه ثبت نشد؟

علی عبدالحسینی از شاخص ترین اعضای شورای شهر مهدیشهر است. او در شورای دوره دوم تجربه ی ۴ سال ریاست شورای شهر را در کارنامه دارد و بدون اغراق، یکی از کلیدی ترین و موثرترین اعضای شورای چهارم است.

حضور محوری او در دفاع از حقوق مهدیشهر، به ویژه در جریانات اخیر آنقدر روشن و بدیهی است که نیازی به بیان ندارد.
با این حال همه حق داشتند بپرسند چرا نام او در میان ترکیب هیأت رییسه به ثبت نرسید؟

جالب است که برخی از مهمانان مراسم تحلیف، پس از اتمام رای گیری و قسم دسته جمعی، گمانه زنی های ناپخته ای را مطرح و تحلیل های خام دستانه ای را در باره عدم تمایل عبدالحسینی به حضور در جمع هیأت رییسه ارائه دادند. برخی آن را یک حرکت سیاسی خواندند، برخی نیز گفتند احتمالاً عبدالحسینی یکی از گزینه های تصدی پست شهرداری مهدیشهر است و به همین دلیل از هم اکنون  مسئولیتی را در هیأت رییسه نپذیرفته است، حتی یکی از مهمانان در یک اظهار نظر عجیب که واکنش عبدالحسینی را نیز برانگیخت، مدعی شد عدم انتخاب عبدالحسینی به عنوان ریاست شورای شهر  احتمالاً به حساسیت استاندار سمنان نسبت به او ارتباط دارد . این اظهار نظر از جانب کسی مطرح شد که اخیراً اغراق آمیز ترین تمجید ها را  نسبت به استاندار سمنان بر زبان رانده و حتی از دولت تدبیر و امید خواستار ابقای وی شده بود! در کنار این فرضیه ها، حاشیه سازی های دیگری نیز اتفاق افتاد که حکایت از اغراض شخصی و بیمارگونه برخی از افراد معلوم الحال داشت.

یکی از اعضای شورای شهر در باره علت عدم حضور عبدالحسینی در جمع هیأت رییسه گفت: علی عبدالحسینی از محوریت و مقبولیت خاصی در بین اعضای شورا برخوردار است. همین امر نیز موجب شد تا بارها در جلسات خصوصی از او برای نامزدی ریاست شورا دعوت کنیم. اما او به دلایل شخصی حاضر به پذیرش این سمت یا سمت دیگر در هیأت رییسه نشد و ترجیح داد عرصه را به دیگران واگذار کند.
وی افزود: البته انتخابات هیأت رییسه هر سال تکرار می شود و احتمال دارد که او در سال های آتی به حضور در ترکیب اعضای هیأت رییسه ترغیب شود.

این عضو شورا تاکید کرد: عضویت در ترکیب شورای شهرستان و استان نیز موقعیت های ارزشمندی است که یقیناً افرادی نظیر علی عبدالحسینی می توانند به خوبی در آن ایفای نقش کنند. ما از مردم عزیز می خواهیم منتظر اتفاقات خوشایند آینده باشند.
انتصاب شیر دل عرب به عنوان سرپرست شهرداری مهدیشهر

شورای شهر بلافاصله پس از رسمیت یافتن، با تشکر از زحمات مهندس کساییان شهردار مهدیشهر، طی حکمی شیردل عرب را به عنوان سرپرست شهرداری مهدیشهر منصوب کرد.

این انتصاب را باید نخستین نشانه های تغییر در مدیریت شهری مهدیشهر دانست. تغییری که یقیناً موجب خرسندی دلسوزان و علاقمندان این شهر خواهد شد.

شیردل عرب از کارشناسان بی حاشیه و زحمتکش شهرداری مهدیشهر است که تجربیاتش در سال های اخیر کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.
به هر حال این انتصاب معنا دار را باید به فال نیک گرفت و منتظر تغییرات بعدی در ساختار شهرداری مهدیشهر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *