همایش علمی – پژوهشی بیماری HIBM در شهرستان مهدیشهر

دکتر حسین خادمیان کاشف و مدیر پروژه کشف بیماری HIBM و ژن مربوط به آن در ایران، ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ایسنای مهدیشهر از برگزاری نخستین همایش علمی- پژوهشی تازه های تشخیصی ودرمانی بیماری HIBM در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت : در این همایش علاوه بر پزشکان و متخصصان ایرانی، چند تن از پزشکان فرانسوی و امریکایی نیز سخنرانی خواهند کرد. 

به گزارش ایسنای مهدیشهر، دکتر خادمیان ،معرفی ژنتیک و بیماری HIBM ٬ علائم بالینی ٬ اپیدمیولوژی ٬ معیارها و روشهای تشخیص ٬ تازه های درمان و راهکارهای درمانی ،و لزوم آگاه سازی مردم از این بیماری را از مهمترین برنامه های این همایش علمی- آموزشی خواند.
گفتنی است دکتر خادمیان سال ها پیش ، در پی شناسایی یک بیماری ناشناخته ژنتیکی در مهدیشهر، تصمیم به مطالعه عمیق در باره آن گرفت و برای رسیدن به هدف علمی اش، رشته دانشگاهی خود را تغییر داد و به ادامه تحصیل در رشته ژنتیک دانشگاه پاریس پرداخت . او پس از ۵ سال تلاش بی وقفه با همراهی یکی از پزشکان فرانسوی موفق به شناسایی دقیق این بیماری و ژن مرتبط با آن شد.

این محقق مهدیشهری درباره چگونگی ادامه تحقیقاتش می گوید: با طراحی یک پروژه علمی و با مساعدت و همکاری دکتر الهام مهرآور، از نیروهای متخصص بومی مهدیشهر و سایر دوستان مهدیشهری و سمنانی خود موفق به جمع آوری نمونه DNA مردم منطقه شده و سپس با کمک یک آزمایشگاه ژنتیک ایرانی مستقر در آمریکا، آزمایشات خود را به نتیجه رسانده است. نتایج این پروژه بزرگ علاوه بر چاپ در یکی از مجلات معتبر پزشکی آمریکا، به نوزدهمین کنگره بین المللی نورولوژی که اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود، ارائه خواهد شد.
دکتر خادمیان هم اکنون در حال تحصیل در مقطع فوق دکتری در دانشگاه لس آنجلس آمریکا ( یکی از ۱۰ دانشگاه برتر آمریکا) است و دوره های تخصصی ژن درمانی و سلول درمانی برای درمان قطعی بیماری HIBM  را می گذراند.
شایان ذکر است، بیماری HIBM نوعی بیماری عضلانی است که با ضعف عضلانی شروع شده و در نهایت به معلولیت جسمی فرد منجر می شود.
این همایش برای نخستین بار در کشور، روز پنج شنبه چهاردهم اردیبهشت ۹۱ در “هتل سنگسر” مهدیشهر برگزار خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *