برگزاری یادواره شهدا شهرستان مهدیشهر

”علی لاریجانی’ چهارشنبه شب در یادواره 183 شهید و 10 لاله گمنام خوشنام شهرستان مهدیشهر با گرامیداشت مقام والای این شهیدان، اظهار داشت: آنچه غیر از سعادت برای مردم به لحاظ فردی و اجتماعی وجود دارد مساله مهم جهاد است.

وی تصریح كرد: جهاد تنها موضوع مهمی است كه در راه سعادت و نجات بشریت از ظلم می تواند راه گشای آینده باشد لذا كسانی كه در كسوت جهاد بوده اند هیچگاه لباس ذلت نمی پوشند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت جهاد، افزود: همواره باید سعی كنیم در این مساله دچار غفلت و دورافتادگی از خویشتن نشویم چراكه بی توجهی به این مساله مشكلات و مسائل مختلفی را به همراه خواهد داشت.

**تحولات در منطقه خاورمیانه نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است

لاریجانی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه و نقش انقلاب اسلامی ایران، گفت: آنچه كه امروزه شاهد تحولاتی در منطقه خاورمیانه هستیم نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: به عنوان نمونه در كنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، شاهد حضور كشورهایی نظیر مصر و تونس كه تا قبل از اینگونه قیام ها جرات آمدن به ایران را نداشتند، بودیم.

لاریجانی ادامه داد: اخیرا هم یكسری انقلابیونی كه از مصر به ایران آمده اند در صحبت های خود به این مساله تاكید داشتند كه ایستادگی ملت ایران چه تاثیر شگرفی در قیام اخیر خاورمیانه گذاشته است.

وی با اشاره به اقدامات كشورهای غربی در قبال ایران، گفت: امروزه اقدامات رژیم صهیونیستی و كشور های غربی نشانه دشمنی آنها با ایران است، البته ریشه این كینه ها باز می گردد به انقلاب اسلامی ایران كه توانست در منطقه نظم توهمی سران استكبار را برهم بزند.

لاریجانی تصریح كرد: تا دیروز كه آمریكا از حسنی مبارك، بن علی و قذافی حمایت می كرد امروز دیدیم كه سیاست های غرض ورزانه آنها ریشه شان را خشكاند. آنها قصد داشتند با فرصت طلبی های ایجاد شده موج سواری كنند و این تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه را به اسم خود رقم بزنند.

**ایران رفتارهای آمریكا را بی پاسخ نخواهد گذاشت

لاریجانی در ادامه سخنان خود، تصریح كرد: آمریكا و جهان غرب به دنبال آن هستند تا با تخریب چهره روحانیت و ولایت فقیه به اهداف خود دست یابند اما ملت هوشیار ایران در پاسخ به رفتارهای غیر منطقی آمریكا و با حمایت از روحانیت و ولایت فقیه سیلی محكم تری به آمریكا وحامیانش خواهد زد .

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه در چند ماه اخیر آمریكا و برخی دولت های غربی به دنبال تخریب چهره مردمی سپاه پاسداران می باشند، گفت: طی 32 سالی كه از انقلاب می گذرد استكبار جهانی درصدد آن است تا نزد مردم همیشه در صحنه، سپاه پاسداران را كه از بدنه همین مردم است را تخریب سازد اما غافل از آن است كه ملت ایران تا آخرین لحظه پشتیبان سپاه و انقلاب اسلامی هستند.

لاریجانی افزود: نقطه قوت ایران اسلامی مردم همیشه در صحنه و رهبری مقام معظم است كه دشمنان را واداشته تا با هرترفند و طریقی چهره مردمی مقام معظم رهبری و روحانیت را كه در صف اول مبارزه با استكبار جهانی هستند را تخریب كنند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: آمریكا از اول انقلاب تاكنون سناریوهای مختلفی را برای خراب كردن چهره انقلاب اسلامی در كشور و منطقه اجرا كرده است كه با هوشیاری مقام معظم رهبری و مردم آگاه ایران اسلامی نقش برآب شده است.

**ایران یك قدم از حق مشروع خود عدول نمی كند

لاریجانی همچنین با بیان این نكته كه ایران یك قدم هم از حق مشروع خود عدول نمی كند، گفت: ایران بارها به جهان و غرب ثابت كرده است كه فعالیت هسته ای ایران صلح آمیز است و به هیچ وجه از این حق خود عقب نشینی نخواهد كرد.

وی افزود: مردم نیز برای رسیدن به این هدف ملی با تمام قوا از این حق قانونی و مشروع پاسداری و پشتیبانی می كند و هرگز اجازه نخواهند داد تا دستاوردهای كشور پایمال شود .

لاریجانی ادامه داد: ایران با بهره گیری از فناوری صلح آمیز هسته ای می تواند جایگاه خود در علوم طبیعی را كاملا دگرگون سازد و این مهم در ساختار آینده ایران اسلامی و پیشرفت كشور مشهود خواهد بود.

وی گفت: به همین دلیل استكبار جهانی به سركردگی آمریكا از ارتقاء ایران در بخش هسته ای وحشت دارند چون به این واقعیت واقفند كه دست یابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای نیاز كشور را به آنها كم خواهد كرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاكید براینكه ایران بارها با دعوت از آژانس انرژی اتمی ثابت كرده است كه فعالیتش صلح آمیز است، اظهار داشت: آقای آمانو باید به این نكته توجه داشته باشد كه بدون فشار سیاسی باید پرونده هسته ای ایران را بررسی و به دور از هرنوع جنجال و ضدونقیض گویی اقدام به ارایه گزارش كنند.

وی گفت: در زمان آقای البرادعی هم ایران بارها نشان داد كه فعالیت های هسته ای صلح آمیز داشته و از این هدف تاكنون به هیچ وجه دور نشده است و تا آخر نیز جمهوری اسلامی ایران اهداف صلح آمیز هسته ای خود را دنبال خواهد كرد.

محمد بارانی  امام جمعه مهدیشهر نیز در این مراسم با اشاره به اینكه انسان فراموشكار است ، افزود : شهدا همانند ستارگان درخشانی هستند كه راه را نشان داده و دل انسانها را روشن می كنند.

وی فتنه گران سیاسی سال 88 و عده ای كه در باتلاق اختلاس اخیر غرق شدند را كسانی دانست كه راه شهدا را گم كرده و از خط ولایت خارج شدند.

وی با تبریك دهه ولایت گفت : در این دهه بزرگ و میمون سر سفره شهدا نشسته ایم و این جای شكر گزاری دارد.

وی ادامه دادن راه شهدا و تحویل امانت آنها به صاحب اصلی اش را مهمترین راه برای تداوم راه شهدا دانست و بر گسترش جاذبه های معنوی در جامعه تاكید كرد.

امام جمعه مهدیشهر   با بیان گوشه ای از مشكلات این شهرستان گفت : گلزار شهدای مهدیشهر به علت كمبود اعتبار نیمه كاره مانده است و از رییس مجلس شورای اسلامی می خواهیم برای تكمیل این گلزار اعتباری اختصاص یابد.

وی تعیین نماینده مستقل برای مهدیشهر ، افزایش اعتبارات این شهرستان با توجه به ارتقای آن از بخش به شهرستان ، رفع مشكل بیمه عشایر و تسریع در ساخت بیمارستان 64 تختخوابی مهدیشهر كه از مصوبات سفر هیات دولت می باشد را از دیگر خواسته های مردم مهدیشهر بیان كرد

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *