کواکبیان خواستار شد: راه‌اندازی پارک طبیعی توریسم در مهدیشهر یا شهمیرزاد

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در دیدار مدیر کل و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با وی گفت: گردشگری یکی از ارکان مهم توسعه استان سمنان است.

کواکبیان با تاکید بر توجه به صنعت گردشگری در استان سمنان، یکی از الزامات اصلی رونق گردشگری را وجود مراکز اقامتی و رفاهی برای گردشگران عنوان کرد و گفت: یکی از نیازهای اصلی سمنان و شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد ساخت هتل است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود جاذبه های گردشگری، مراکز اقامتی، هتل ها و معرفی جاذبه های گردشگری زمینه ساز توسعه استان سمنان است و بخشی از زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای تمرکززدایی از تهران را فراهم می کند که این امر نیازمند سرمایه گذاری و توجه جدی مسوولان استان است.
کواکبیان بر توجه به مقبره شیخ علاءالدوله سمنانی، غار دربند مهدیشهر و آبگرم سمنان!!! تاکید کرد و خواستار راه اندازی پارک طبیعی توریسم در مهدیشهر یا شهمیرزاد برای معرفی جاذبه های گردشگری و طبیعی این مناطق شد.
حمید یزدانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این دیدار از در دست ساخت بودن هفت هتل و مجموعه های اقامتی و گردشگری در سمنان و مهدیشهر خبر داد و گفت: در هفت ماه گذشته ۶ طرح مرمت و احیاء بناهای تاریخی تهیه شده و برای فراهم کردن مقدمات ایجاد چهار موزه در استان سمنان هم اقدام شده است.
وی از فعال شدن ۹ کارگاه عمرانی در هفت ماهه گذشته خبر داد و افزود: یکی از اولویت های این اداره کل جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.
یزدانی گفت: با حضور در نمایشگاه بین المللی کیش و با معرفی قابلیت های سرمایه گذاری استان سمنان، تا کنون هفت سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در مناطق گردشگری استان سمنان اعلام آمادگی کرده اند و کارشناسان این اداره کل نیز در حال رایزنی با این سرمایه گذاران برای تسریع در حضور آنها در استان هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *