راه اندازی پژوهشکده رویان در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری فارس، عیسی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: احداث و تجهیز بیمارستان ۶۴ تختخوابی مهدیشهر در سال‌های ۹۰ و ۹۱ و ایجاد پژوهشکده رویان و پارک علم و فن‌آوری مهدیشهر محقق می‌شود.وی تصریح کرد: اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز رفاهی ـ درمانی و اقامتی ایثارگران استان در شهمیرزاد در سال‌های ۹۰ و ۹۱ و تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان امور مالیات شهرستان مهدیشهر نیز مصوب شده است.


فرماندار شهرستان مهدیشهر گفت: خرید یا احداث ساختمان اداره امور مالیاتی شهمیرزاد و اختصاص اعتبار برای مطالعه و احداث دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان مهدیشهر نیز مورد موافقت قرار گرفته است.
فاضلی ادامه داد: احداث و تجهیز ساختمان معاینات بالینی و تخصصی پزشکی قانونی و ایجاد واحد سردخانه نگهداری واکسن در شهر مهدیشهر از مصوبات هیئت دولت است.
وی به دیگر مصوبات این سفر اشاره کرد و گفت: ارتقای دفتر نمایندگی شهرستان مهدیشهر به اداره بازرگانی با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، ایجاد بانک توسعه تعاون و صدور مجوز و اختصاص ۲۰ پست سازمانی از پست‌های جهاد کشاورزی استان به مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز ایستگاه مهدیشهر از دیگر مصوبات سفر دولت در حوزه این شهرستان است.
فرماندار شهرستان مهدیشهر از تکمیل یا خرید ساختمان اداری تعزیرات حکومتی مهدیشهر از محل سرجمع اعتبارات موضوع تبصره ۵ ماده واحده اصلاح قانون تعزیرات حکومتی و مطالعه و اجرا برای اصلاح، بازسازی و ارتقای محورهای شهمیرزاد، چاشم و دوآب خبر داد.
فاضلی همچنین به تصویب تکمیل سالن ورزشی شهمیرزاد، کمک به تکمیل اردوگاه فرهنگی‌، تربیتی مهدیشهر، اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای مطالعه و احداث دانشکده منابع طبیعی مهدیشهر، تکمیل و تجهیز مجتمع قرآنی، فرهنگی و آموزشی مهدیشهر در منطقه دربند (دارالقرآن) و تکمیل مجموعه‌های ورزشی ـ فرهنگی کارگری شهرستان مهدیشهر اشاره کرد.
فاضلی در ادامه از احداث مرکز فنی و حرفه‌ای برادران مهدیشهر و تجهیز آن توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ و تکمیل مطالعات سد تنظیمی چاشم و آغاز عملیات اجرایی پس از مجوزهای قانونی لازم خبر داد.
فرماندار مهدیشهر در ادامه گفت: تعداد قابل توجهی از پروژه‌‌ها و مصوبات به صورت استانی بوده که باید برای پنج شهرستان استان از جمله مهدیشهر نیز در مناطق شهری و روستایی بر اساس میزان سهم شهرستان اختصاص یابد.
فاضلی گفت: این مصوبات در زمینه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری، وزارت تعاون، جهاد کشاورزی،‌ حوزه راه و ترابری، رفاه و تامین اجتماعی، وزارت کشور، حوزه وزارت نفت، سازمان تربیت بدنی‌، محیط زیست، گردشگری، صدا و سیما، بانک مرکزی و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور‌،‌ جهاد دانشگاهی و منابع بودجه‌های فرهنگی است.
فرماندار شهرستان مهدیشهر در خاتمه به سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان مهدیشهر اشاره کرد و گفت: ۴ میلیارد ریال برای ایجاد راه دسترسی به مجتمع دامپروری امام زینعلی مهدیشهر اختصاص یافته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *