پیام تقدیر جناب آقای ناصر طاهرکرد عضو سابق شورای اسلامی شهر مهدیشهر از  اعضای شورای شهر مهدیشهر و شهردارمهدیشهر در خصوص برگزاری “نخستین مهرگان ملی گل های داودی مهدیشهر”

 

متن پیام تقدیر جناب آقای ناصر طاهرکرد عضو سابق شورای اسلامی شهر مهدیشهر از #اعضای_شورای_شهر_مهدیشهر و #شهردارمهدیشهر در خصوص برگزاری “نخستین مهرگان ملی گل های داودی مهدیشهر” به این شرح است…

اعضای محترم و پرتلاش شورای اسلامی شهر مهدیشهر، سرکار خانم مرادعلیان و جنابان آقایان، مهندس اصیل منش، دکتر نورانیان، دکتر پاکزادیان و مهندس پارسا

با سلام و تحیت
بدینوسیله به عنوان عضو سابق شورای شهر، از اقدام ارزنده و کم سابقه ی شورای شهر و شهرداری مهدیشهر، مبنی بر برپایی “نخستین مهرگان ملی گلهای داوودی مهدیشهر” قدردانی و تشکر می نمایم.
همانگونه که انتظار می رفت، این جشنواره نه تنها مورد استقبال اکثریت شهروندان قرار گرفت، بلکه چشم گردشگران را نیز خیره کرد.
البته برخی عناصر ناآگاه و تنگ نظر، در گروه های اجتماعی موبایلی سر و صدا به راه انداختند و اقدام ارزنده ی شما را زیر سوال بردند!
این عناصر که تعدادشان به انگشتان دو دست هم نمی رسد، سعی کردند با طرح مسائل بی ربط و ایرادهای غیرکارشناسی و غیر منصفانه، خستگی را در تن دست اندرکاران باقی بگذارند!
اما چه باک، که اقشار فهمیده و فرهیخته و دلسوز مهدیشهر تلاش تحسین آمیزتان را ستودند و با استقبال پرشور از پارک مهرگان، به ادامه ی اینگونه برنامه های معنوی و نشاط آفرین رای مثبت دادند.
ناگفته پیداست، برپایی برنامه هایی نظیر “جشنواره ایل سنگسر” که در سالیان گذشته با مشارکت شهرداری و شورا برپا می شد، اقدام ارزنده ای بود. اما چه بهتر، که برگزاری چنین جشنواره هایی به دستگاه های ذیربط، نظیر فرمانداری و اداره میراث فرهنگی سپرده شود و شهرداری ضمن مشارکت مادی و معنوی در برپایی اینگونه جشنواره ها، به امور ذاتی خود نظیر “مهرگان گلهای داوودی” و نظایر آن بپردازد.
متاسفانه در سالهای گذشته خود شاهد بودم که دخالت های غیرکارشناسانه ی برخی اعضای شورای شهر سابق در جشنواره ایل عشایر سنگسر، موجب به حاشیه راندن اداره ی میراث فرهنگی شد! حال آنکه این اداره بر مبنای وظایف سازمانی خود، همه ساله به برپایی این جشنواره اقدام می کرد.
با این استدلال، بنده حتی با ایجاد دبیرخانه دائمی “جشنواره ایل عشایر سنگسر” در شورای شهر هم موافق نبودم. چرا که برای این دبیرخانه ساز و کار اجرایی مشخصی طراحی نشده و به دلیل تعارض با نقش نظارتی شورا، و فقدان نیروی انسانی و منابع مالی، عملا راه به جایی نمی برد. کمااینکه دیدیم با پایان ماموریت شورای اسلامی دوره ی چهارم، پرونده ی دبیرخانه ی مذکور نیز بسته شد.
نتیجه ی چنین تصمیماتی، دلسردی گروه های مردم نهاد، به ویژه جناب مهندس منصور بیرقی و همکاران جوان و پرشورشان، و بی تفاوتی اداره میراث فرهنگی شهرستان مهدیشهر بود!
عرض بنده این نیست که شورا و شهرداری به امر جشنواره ی ایل عشایر بی تفاوت باشد. مقصود حقیر این است که امور اجرایی این جشنواره بر دوش اداره کل میراث فرهنگی ست و این اداره موظف است از همه ی ظرفیت های بالقوه و بالفعل شهر برای برپایی هر چه شکوهمندتر آن کمک بگیرد. فلذا شورا و شهرداری به جای متولی گری در این مورد، می توانند مشارکت محوری داشته باشند.
بار دیگر، از تلاش درخور تحسینتان مبنی بر توسعه ی فضای سبز شهری و ایجاد شور و نشاط و امید در بین شهروندان قدردانی می کنم.
امیدوارم شورا و شهردار محترم با دلگرمی و امید بیشتر، به امر توسعه و زیباسازی شهر ادامه دهند و از اظهارنظرهای غیرکارشناسی برخی شهروندان پرمدعا خسته نشوند.

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم
سرزنش ها گر کند خارمغیلان غم مخور

با سپاس
ناصر طاهرکرد
عضو سابق شورای شهر- ۱۵ آبان ۹۷image_2018_12_17-20_33_21_745_anr

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *