کمیسیون بانوان

جهت دریافت آخرین اخبار کمیسیون بانوان به این صفحه مراجعه نمایید…..

 

 ۱- مرادعلیان عضو شورای اسلامی شهر مهدیشهر در دومین روز مهرگان ملی گل های داودی مهدیشهر: اعتقاد دارم با تعریف رویداد در این شهر میتوانیم به جذب همه گروه ها و مخاطبین اقدام کنیم و گل یکی از رویداد هایی است که جاذب همه گروه ها خواهد بود


۲- دیدار با خانم ناهید امیدی مسئول ورزش بانوان استان سمنان و کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان

دراین دیدار بسیار صمیمی و نویدبخش خانم امیدی اظهار داشتند : با توجه به رتبه سوم کشوری مهدیشهر در بازیهای بومی_محلی ، با تاکید بر این نقطه قوت و همچنین مدال آوری بانوان ورزشکار سازمان یافته(بیمه شده) ، همچنین حضور بسیار پررنگ بانوان در ورزشهای همگانی خصوصا پیاده روی صبحگاهی نسبت به گذشته ، لزوم مشارکت همه ارگانهای سطح شهر مهدیشهر جهت حمایت ازین قشر در راستای بهبود سلامت روح و جسم بانوان بسیار حائز اهمیت میباشد.

ایشان از زحمات اداره ورزش و جوانان شهرستان مهدیشهر تشکر فراوان نموده و امید داشتند بانوان با وجود پتانسیل های بالای جسمی که ویژه منطقه مهدیشهر می‌باشد روز به روز شاهد اتفاقهای بسیار خوبی در حوزه ورزش بانوان باشیم.

با تشکر از سرکار خانم صبوری نائب رئیس ورزش بانوان استان، جهت هماهنگی و حمایت همیشگی از دختران سنگسر
🚴🚴🎆🎈شورای اسلامی شهر مهدیشهر در اولین قدم و جهت حمایت از ورزش بانوان تعدادی دوچرخه در اختیار هیأت دوچرخه سواری بانوان مهدیشهر قرار می دهد تا بانوان محترم هر چه بیشتر با حفظ سلامت خود سلامت جامعه شهری را نیز فراهم آورند.

image_2018_11_10-12_41_52_694_HFD


 

۳- همایش بزرگ زن و دفاع مقدس
۱۳۹۶/۷/۵

🌐سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر
🕊🌈🕊تصور کن اگه حتی،تصور کردنش سخته ،جهانی رو تصور کن بدون جنگ و خونریزی، پر از لبخند و آزادی
💣جنگ به نظرم ، بدترین اتفاق در تاریخ یک ملت است.فارغ از تمام تبعات جنگ آنچه باید با دقت نگهداری و به نسلهای بعدی یادآوری شود از جان گذشتگی مردمی است که حس وطن دوستی و حفاظت از مرزهای کشور برایشان از جان شیرین عزیزتر بوده ، اگر امروز درین کشور جنگی اتفاق بیفتد آیا ما بعنوان جوانان این کشور همچون جوانان گذشته عمل خواهیم کرد؟؟؟…

🏢🇮🇷دکتر ارگی فرماندار محبوب شهرستان مهدیشهر در بخشی از سخنان خود در پاس داشت نقش زنان در دفاع مقدس ، نقش زنان امروز را در مقابله باجنگ نرم دشمنان بسیار موثر دانستند .فرماندار مهدیشهر اظهار داشتند در راستای اهداف دولت تدبیر و امید از همه بانوان شهر دعوت شد تا در انتخابات چه بعنوان انتخاب کننده و چه انتخاب شونده همچون گذشته مشارکت داشته باشند،که بحمدالله در انتخابات مشارکت بالایی داشته و یک نماینده نیز به شورای اسلامی شهر مهدیشهر معرفی کردند.
دکتر ارگی اینطور ادامه دادند ؛ نقد، شاخص دارد ، تکلیف امروز ما نقد منصفانه بر اساس شاخصهای قانونی است .
♥️خواهر شهید والامقام علی اکبر شیرودی از زنان تلاشگر پشت جبهه ها و از دو سال حضور خودشان به همراه خانواده در جنگ گفتند و از مادرانی که چمدان پسران و همسرانشان را برای رفتن به جبهه آماده میکردند خاطرات زیبایی نقل کردند.

👑صدام از مادران ایرانی شکست خورد ، از زنانی که حماسه جنگ را سرودند.
☪🚺🚑سرکار خانم ترابی که در طول هشت سال جنگ بعنوان مسئول پرستاران در جبهه ها حضور داشتند نیز خاطرات جالبی از مجروحان جبهه ها و شرایط پرستاران نقل کردند. اوایل جنگ بعلت رعایت حدود شرعی ، در مورد پانسمان رزمنده ها و مسائل اینچنینی مشکلاتی داشتند تا بالاخره حجت الاسلام اختری به ایشان فرمودند اگر بنده در بیابانی گرسنه گرفتار شوم، گربه ای را ببینم آن را میکشم و تکه کوچکی از گوشتش به اندازه ای که سیر شوم خواهم خورد،بنابراین به پرستاران خانم بگویید پانسمان رزمندگان در شرایط جنگ ایرادی ندارد…

🎤سرکار خانم درزی حرفه از فعالان دفاع مقدس از خاطرات دختر آزاده ۱۷ساله ای به نام معصومه آباد( نماینده مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ) که در جبهه ها اسیر شدند به روایت کتاب خاطرات ایشان بنام «من زنده ام » مطالبی روایت کردند از دوران اسارت بانوان که بسیار قابل تأمل و با ارزش بود .
💫✨🌈 و در نهایت آنچه مرا به خود مشغول میدارد این است که بیش از نیمی از جمعیت کشور هستیم …… در دورانی که بالاترین فعالیت سیاسی عموم ما فقط و فقط شرکت در انتخابات بعنوان انتخاب کننده و نه انتخاب شونده است آیا برای دفاع از مرزهای سیاسی کشور آماده ایم!! به زنان در اسارت چه گذشته است؟😢راستی زنان سنگسری چه نقشی در دوران دفاع مقدس داشتند ؟ جای خالی سخنرانی بانوان مهدیشهر و روایت از جنگ احساس می‌شد.
🇮🇷دولت دکتر روحانی با شعار جهان عاری از خشونت و افراطی گری آغاز به کار کرد ، معجزه ای در کار نخواهد بود،بدون کار، تلاش و تربیت نسلی متعهد و اهل گفتمان رسیدن به دنیای عاری از خشونت سرابی بیش نیست.
با تشکر از آقای دکترسید محمد جواد موسوی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر

image_2018_11_10-12_42_19_991_ZPe


 

۴- بازدید و پیگیری مشکلات اورژانس مهدیشهر توسط سرپرست شهرداری و #اعضای_شورای_شهر_مهدیشهر

image_2018_11_10-12_42_37_10_WNU


۵- در دیدار با رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر انجام گرفت، #اعضای_شورای_شهر_مهدیشهر به جمع سفیران سلامت پیوستند.

image_2018_11_10-12_42_59_958_ENw


۶-  دومین جلسه اعضای کمیسیون #بانوان شورای شهر مهدیشهر با حضور #عضو_شورای_شهر_مهدیشهر برگزار و موضوعات زیر مطرح گردید :

◽️در مورد آیین نامه داخلی کمیسیون، شرح وظایف، اهداف، اعضای اصلی و غیر اصلی، جلسات و مواردی از این دست بحث و بررسی شد.💎متاسفانه بانوان شهر در موضوعات مختلف آنطور که انتظار مرکز شهرستان است، فعال نیستند و هر یک از اعضای کمیسیون می توانند به عنوان سفیرانی در شهر باعث تحرک و پویایی بانوان شهر شوند و آنان را به فعالیت اجتماعی،فرهنگی، ورزشی و… دعوت کنند.
بپذیریم که نیازمند #تغییر هستیم و باید از کمترین تغییرات شروع کرد و برای حتی #یک نفر که آمادگی پذیرش مشارکت وتغییر دارد ، فضا را آماده ساخت.💎کلاسهای #کنگره_شصت که در دیگر شهرها برگزار می شود علاوه بر مباحثی در مورد ترک اعتیاد
#روش های_زندگی، #آداب_معاشرت و #انرژی_مثبت را منتقل میکنند و طی آمارهای بدست آمده در طی ۲۰ سال گذشته حدود ۹۰ درصد این کلاسها کارآیی مثبت داشته که وجود چنین کلاسهایی حداقل بصورت جلسات باز بانوان در شهر احساس می شود.🔺مقرر شد فضای جلسه و سخنرانی را شهرداری به سخنران ، در صورت رایزنی اعضاء کمیسیون و موافقت ، در اختیار قرار دهد.💎متاسفانه برنامه های مختلفی ویژه بانوان و چه به صورت عموم در شهر برگزار میشود اما گاها از برخی ، این برنامه ها #استقبالی که شایسته است صورت نمیگرد ، بنابراین همراهی جوانان و بانوان در مشارکت و حضور در کلیه برنامه های تدارک دیده شده تقاضا میشود تا #انگیزه فعالیت و تدارک برنامه در راستای نشاط اجتماعی و ایجاد تحولات را با سرعت بیشتری شاهد باشیم💎فرهنگ سازی مباحث مختلف در شهر نیاز به #زمان دارد و نباید در مدت کوتاه منتظر تغییر و تحولات عظیم بود مگر در صورت #اراده_همگانی شهروندان فهیم.💎چقدر خوب است که جلسات و محفلهایی که توسط بانوان در محلات برگزار می شود علاوه بر بحث مذهبی که همیشه مرسوم بوده و البته لازم و بجا ،به موضوعات دیگر مثلا بهداشت، رفتار اجتماعی ، شهروندی و… نیز پرداخته شود.

🔺بر اساس تصمیم اعضای شورای شهر و با هماهنگی هایی قرار بر این شده #تئاتر_خیابانی به تعداد بیشتری در شهر ومناطق مختلف اجرا شود که تاثیر بسزایی در ایجاد نشاط شهروندان خواهد داشت.

🔺یکی از بزرگترین مشکلات شهر که هم آقایون و هم بانوان با آن مواجه هستند بحث #پیاده رو های_شهری است که #مصوب_شد در دستور کار شهرداری و شورای شهر محترم، بهسازی حداقل #یک مسیر پیاده رو برای عبور و مرور مناسب پیاده ،برای بانوان وهمه مردم شهر انجام گیرد.

🔺 #هَمسِه_سِلام
برنامه ای است اجتماعی که با کمک شوراهای محله برای ایجاد پویایی در محلات انجام گیرد و طی زمان های مشخصی مثلا یک روز در هفته خانواده ها در محلات با انجام کارهای اجتماعی گوناگونی مشارکت کنند که در این جلسه پیشنهاد آن داده شد که البته نیاز به بررسی بیشتر دارد.

🔑🚺🎤🕊#هر_خانم_یک_تریبون ، طبق آمار باید بپذیریم نیمی از جمعیت شهر و کشور را بانوان تشکیل داده ایم، اگر هر کدام از ما در طول روزحداقل یک صحبت فرهنگی،یک دفاع کوچک از حقوقمان در جامعه ، یک کار مثبت در راستای اعتماد به نفس بانوان و حضورمان در مجامع انجام دهیم حداقل #۱۰_هزار کار و حرکت خوب و مثبت در یک روز انجام شده که در طول یک سال منجر به #تحول_عظیمی خواهد شد.

🔻در جلسه بعدی مقرر شد همچنان در مورد چگونگی فعالیت محلات در نشاط خانواده ها، آموزش و فرهنگ سازی مورد بررسی قرار گیرد.

🔻در این جلسه نایب رئیس و دبیر جلسات مشخص شدند.

با تقدیر و تشکر از سرکار خانم #شهلا_سمندی مدیر محترم و فرهیخته #دبیرستان_دخترانه_شهدا_مهدیشهر که دعوت کمیسیون را پذیرفته ، به جمع اعضاء پیوستند و در راستای رشد ، توسعه و مشارکت هر چه بیشتر بانوان اعلام آمادگی کردند.

۱۳۹۶/۰۹/۲۳

image_2018_11_10-12_43_21_751_O9n


۷- ‍ در راستای تحقق مواد ۱۰۱ و ۱۰۲ برنامه ششم توسعه مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن و به منظور بهره مندی از سرمایه انسانی بانوان ، بخشی از فعالیتهای شورای اسلامی و شهرداری مهدیشهر از تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۰۱ الی ۱۳۹۷/۰۶/۰۱

image_2018_11_10-12_43_48_941_ZxY

۸- کمیسیون بانوان با حضور ریاست اداره بهزیستی شهرستان تشکیل شد / ۹۷/۹/۲۶

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *