مرادعلیان عضو شورای اسلامی شهر مهدیشهر در دومین روز مهرگان ملی گل های داودی مهدیشهر: اعتقاد دارم با تعریف رویداد در این شهر میتوانیم به جذب همه گروه ها و مخاطبین اقدام کنیم و گل یکی از رویداد هایی است که جاذب همه گروه ها خواهد بود

۹۷/۷/۲۷
✅ دومین روز از #مهرگان_ملی_گل_داودی_مهدیشهر که مختص به بانوان بود با سخنرانی سرکار خانم مرادعلیان #عضو_شورای_شهر_مهدیشهر به این شرح آغاز شد:

◽تشکر میکنم از شما مردم فهیم که ندای شورای منتخب خود و شهرداری مهدیشهر را در برپایی #مهرگان_ملی_گل_داودی_مهدیشهر لبیک گفتید و فارغ از حاشیه ها و جریان سازی ها با مشارکت و حمایت وصف نشدنی به خادمان خود در شورا یاری رسانده اید امید است این افتخار نصیبمان شود که تا پایان فرصت خدمت گذاری از مشارکت و حمایت شما عزیزان همراه و بهره مند شویم.

◽همزمان با شروع کار شورای پنجم و در راستای تحقق مواد ۱۰۱ و ۱۰۲ برنامه ششم توسعه مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن و به منظور بهره مندی از سرمایه انسانی بانوان کمیسیون بانوان #شورای_اسلامی_شهر_مهدیشهر برای اولین بار در تاریخ شورای شهر مهدیشهر مصوب شد که بخشی از فعالیت های شورا در این کمیسیون سیاست گذاری شده است. این کمیسیون و ۵ کمیسیون دیگر شورای پنجم برای دریافت طرح و پیشنهادات همشهریان فرهیخته و گرانقدر آمادگی کامل دارد.

◽ویژه برنامه امروز که با حضور و مشارکت گروهی از بانوان عزیز مهدیشهری در حوزه های فرهنگی، هنری و ورزشی برنامه ریزی و اجرا می شود که علت این مشارکت نمایش تنها گوشه ای از توانمندی های بانوان و بروز و ظهور هر چه بیشتر ظرفیت های نیمی از جمعیت این شهر است. این مهم بدون شک در کنار شما آقایان فهیم و گرانقدر محقق خواهد شد.

◽امروز شاهد آن بودیم که درخواست بنده از آقایان، خانم ها و کودکان عزیزمان برای حضور در پیاده روی خانوادگی با لباس اصیل سنگسری و مهمانان شهرهای دیگر به شکل زیبایی تحقق پیدا کرد که جای هزاران درود و تشکر دارد از شما که همراه شدید. علت این موضوع این بود که این لباس سنتی ما هنوز حرفهای بسیار زیادی برای گفتن دارد این لباس به تنهایی می تواند جاذب گردشگر باشد. صنعت پوشاک کشور و دنیا میتواند با استفاده از رنگ ها، طرح و بافت لباس سنتی اصیل سنگسری شاهد تحولات بزرگی باشد و این یک هدف کاملا در دسترس است.

◽به اعتقاد کارشناسان پوشاک از بارزترین سنبل فرهنگی و مهمترین و مشخص ترین مظهر قوی و نشانه فرهنگ و تمدن هر منطقه است و آنچه امروز درباره سنت های بومی و اصیل به نظر می رسد احیای لباس های محلی است. البته همه شما شاهد آن هستید که شرکت های محدود در سطح کشور نه چندان وسیع در حال تولید پوشاک صنعتی با قیمت های نسبتا بالا هستند و مشتری های خاص خود را نیز دارند.

◽یک پیشنهاد به سرمایه گذاران خوش فکر کشورمان که پوشاک سنتی و اصیل سنگسری در ساختار صنعتی و با هزینه های پایین تولید و عرضه کنند. علت همزمانی این درخواست با #مهرگان_ملی_گل_داودی_مهدیشهر در پای رشته کوه های بلند البرز و در این فضای زیبا که توسط پرسنل زحمت کش شهرداری و خصوصا مهندس کلیدری معاونت اجرایی پروژه مهیا شده است سازگاری لباس های محلی ما با طبیعت و نوع زندگی اصیل زنان و مردان عشایری است که علاوه بر پوشیدگی، زیبایی، بافت ویژه خود را نیز دارد که از ابتدایی ترین مراحل شامل نخ ریسی، رنگ آمیزی و تا آمادگی کامل این لباس را زنان ایل سنگسری با سلیقه خود انجام میدادند که این ویژگی در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود.
نقش های طبیعی گل و رنگ های شاد و زیبای لباس سنتی ما که ارتباط لطیفی و زیبایی با #مهرگان_ملی_گل_داودی_مهدیشهر با ۶۰۰ رنگ و ۸۰ هزار بوته که در نوع خود در کشور بی نظیر است دارد و پیوند زن، طبیعت، زیبایی و آفرینندگی را به نمایش می گذارد که با کم توجهی به این اصالت بخشی از هویت خود را فراموش کرده ایم، البته همچنان به مراقبت و معرفی بسیار زیادی توسط ما و تک تک شما عزیزان نیازمند است.

◽اعتقاد دارم با تعریف رویداد در این شهر میتوانیم به جذب همه گروه ها و مخاطبین اقدام کنیم و گل یکی از رویداد هایی است که جاذب همه گروه ها خواهد بود و البته در کنار مخاطبین و مهمانان عزیزمان با ایل سنگسر و توانمندی ها آشنا خواهند شد.

◽در بحث توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها باید گفت: زمانی که اسم گل و گیاه می آید شهر هلند که معروف به لاله های نارنجی است به ذهن می رسد در صورتی که از نظر وسعت از آذربایجان شرقی کوچکتر و کل میزان بارش سالانه این کشور برابر با بارش سالانه دو استان گیلان و مازندران می باشد و از نظر ایجاد محیط کسب و کار رتبه پنجم دنیا و ۴۴ درصد از سهم تجاری جهانی محصولات وابسته به گل، کشاورزی و غذایی را در اختیار دارد.
کارشناسان اعتقاد دارند نه مزارع گسترده چنیدن کیلومتری، نه نیروی کار زیاد، نه بارش بلکه فقط و فقط بروز کردن روش ها و استفاده از روش های نوین از ارکان رشد اقتصادی هلند است.
این موضوع برای این طرح شد که انتظار دارم دانشجویان، سرمایه گذاران، کار آفرینان و همه ما مردم کمی تأمل کنیم که در این شهر و شهرستان چه کرده ایم با این همه پتانسیل؟

ما چقدر در بروز کردن صنایع وابسته به دامداری و عشایری مثل پوشاک، نخ ریسی، پارچه بافی، چرم سازی و لبنیات با وجود ایل عشایر و اقلیم و توپوگرافی فوق العاده که حتی گل داودی ما که از محلات مرکز گل و گیاه ایران با درصد خطای بسیار پایین رشد میکند موفق بوده ایم؟ ما میتوانیم به کمک شما مردم عزیز و فهیم تغییرات سازنده بسیاری را حداقل در شهر خودمان ایجاد کنیم. به شرطی که بخواهیم و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

◽در انتها عاجزانه از مردم عزیز تقاضا دارم انتقادات و پیشنهادات سازنده خودشان را روزهای چهارشنبه در دیدارهای عمومی اعضای محترم شورای مهدیشهر ساعت ۹ الی ۱۲ در یک گفتمان دو طرفه با ما در میان بگذارند نه یک طرفه.
ما علاقه مندیم به ارتباط دو طرفه با شما هستیم زمانی که نقدی نباشد کاری صورت نمیگیرد اما وقتی کاری شروع شود بدون شک انتقادی نیز خواهیم داشت و این انتقاد به این معنی است که مدیریت شهری و #شهرداری_مهدیشهر در تکاپو برای کار و خدمت رسانی است طرح این موضوع به این دلیل بود که واقعا تمایل دارم فاصله بین ما و مردم ایجاد نشود.
ما بدون شک برای کار ایجاد یک قدم مثبت و ارتقا کیفیت شهری که در آن زندگی می کنیم آمده ایم که علاقه زیادی به شهرمان داریم.
این قدم ها با حضور شما و در کنار شما محکم تر و قوی تر خواهد شد.

◽برای داشتن سلامت روحی و روانی در شرایط امروز جامعه که در برخی موارد شرایط مناسبی نیست میتوانیم از کوچکترین فرصت برای شاد بودن و آرامش استفاده کنیم. روح شاد و امید چیزی نیست که یک مسئول بومی یا غیر بومی به ما تزریق کند بلکه باید اول از خودمان فارغ از ایجاد مسئله، حاشیه و ایجاد معضل شروع کنیم. باورم این است هر جا ما مردم کنار هم قرار گرفتیم به بهانه کنار هم بودن خشنود شدیم. تنها به بهانه کنار هم بودن میتوانیم شاد باشیم چه بسا این بهانه با افتتاح فاز اول یک پارک بسیار زیبا برای شهرمان در بهترین نقطه شهر و بر بام کهن شهر سنگسر باشیم.

◽با یک دعا و آرزو مطالب را به پایان می رسانم:
خدایا قسم به این لحظه عزیز و پر از انرژی مثبت از حضور مردم فهیم شهرم به مسیر توسعه شهر و کشورم سرعت بخشیده و روح نشاط، امید و سلامتی را بیش از پیش به ما ارزانی بدار

🌐 روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مهدیشهر

image_2018_10_28-21_10_8_111_gXa

 

image_2018_10_28-21_10_17_857_ieN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *