دیدار اعرابی سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان با اعضای شورای شهر مهدیشهر


۹۷/۶/۲۴

دیدار جناب آقای اعرابی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر با #اعضای_شورای_شهر_مهدیشهر در محل شورا؛

موضوعات مطرح شده در این جلسه:

◽تنها راه توسعه شهر بحث گردشگری و اقداماتی در این حوزه خواهد بود.

◽امیدواریم در مدیریت جدید اداره میراث فرهنگی مهدیشهر شاهد تحولاتی در بحث هایی از جمله ثبت آثار تاریخی، معنوی شهر و توجه به رشد صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت هایی بالایی که وجود دارد باشیم.

◽وجود غار دربند در این منطقه قابلیت بسیار بالایی است که در سطح کشور و استان قابلیت معرفی و جذب گردشگر را دارد.

◽در بحث صنایع دستی، لبنیات و محصولات عشایری و در نهایت برند ایل سنگسر ظرفیت هایی برای ارائه به طور گسترده وجود دارد.

◽متاسفانه آثار باستانی بسیاری در طی چند سال گذشته از بین رفته یا در آستانه تخریب قرار دارد که اهتمام ویژه مجموعه مدیریت شهری و اداره میراث فرهنگی را در جهت حفظ آثار باقیمانده و احیای از این دست موضوعات می طلبد.

◽قطعا هر مدیری در هر سمتی گامی برای رشد و توسعه شهر بردارد مردم مهدیشهر حتما قدردان زحمات آن مدیر خواهند بود.

◽این آمادگی در مجموعه مدیریت شهری وجود دارد در مواردی که نیاز به همکاری متقابل است در کنار اداره میراث فرهنگی شهرستان باشند.

◽یک شهر گردشگری به موزه، غار، هتل، خانه تاریخی و فرهنگ گردشگری نیاز دارد و در بحث فرهنگ گردشگری آیا این دید در ما وجود دارد که یک روز با لباس ایل سنگسری در محیط بیرون حاضر شویم؟ و به همین طریق است که سنت ها و فرهنگ ها همواره پویا باقی مانده و از بین نمی روند.

◽جای بسی تاسف است که موزه ای ثابت برای ارائه بخش از ظرفیت های این شهر وجود ندارد البته بزودی با هماهنگی هایی که انجام شده شاهد اقداماتی در این بخش خواهیم بود.

◽آب و هوای مناسب همراه با پیشینه تاریخی و داشتن ظرفیت های بسیار عالی در بحث گردشگری و فاصله نزدیک با مرکز استان و فاصله ۲ ساعته با تهران عواملی است که میتواند باعث رشد این صنعت در شهر شود.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مهدیشهر

image_2018_9_16-10_18_47_419_cuu

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *