مشروح توضیحات مهندس اصیل منش رئیس شورای شهر مهدیشهر در خصوص جشنواره ملی گل داودی و عملکرد شهرداری مهدیشهر

✅ به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مهدیشهر، مهندس اصیل منش #رئیس_شورای_شهر_مهدیشهر توضیحاتی را در خصوص جشنواره ملی گل های داودی و عملکرد #شهرداری_مهدیشهر به این شرح خدمت مردم شریف شهر مهدیشهر ارائه دادند:

به نام خدا

به بهانه جشنواره ملی گل های داودی در مهدیشهرایجاد یک پارک به مساحت دو هکتار در زمینی با شیب ۲۰ % و توپوگرافی نا موزون مستلزم هزینه های زیادی می باشد.
ابتدا قرار بود که این جشنواره در محل سوئیت های دربند برگزار گردد ولی به دلیل محدودیت زمین اطراف سوئیت و عدم دسترسی به آب برای آبیاری گیاهان این ایده کنسل شد و با بررسی های زیاد مقرر گردید که این جشنواره در محل پارک آبخیزداری ( پارک دانشجو) با ایجاد یک سایت دو هکتاری و با چشم انداز های آتی و دراز مدت تبدیل سایت به پارک تفریحی و یا گردشگری و یک سایت دائمی که قابلیت اجرای برنامه های مختلف نظیر برگزاری جشن و مراسمات مختلف یادواره ها و مراسمات مذهبی عمومی در آن امکان پذیر باشد ایده ما شکل گرفت و به مرور تبدیل به یک طرح شد. که از جمله آن احداث و تکمیل بلوار دانشگاه و پیاده رو سازی بلوار و احداث میدان پروفسور نادعلیان و تقویت خیابان های بالادست بلوار دانشگاه برای جذب گردشگران و اسکان آنها در این محل برنامه ریزی گردید. و در برنامه های آتی شامل ایجاد یک آبشار بزرگ در کوه الله سفه و تکمیل استخر ذخیره آب و اجرای سیستم های نوین آبیاری برای کل مجموعه پارک آبخیزداری در دستور کار قرار گرفت و همچنین مقرر گردید که به بهانه جشنواره ملی گل های داودی و با برنامه ریزی ها و مطالعات فراوان و تشکیل جلسات متعدد در کمیسیون های مختلف جشنواره مقرر گردید که در کنار این جشنواره فرهنگ، آداب، صنایع دستی، هنر و سنتهای ایل بزرگ سنگسر برنامه ریزی و در طول مدت جشنواره در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار گیرد.
لذا لازمه این همه اقدامات عمرانی و شهرسازی مستلزم هزینه های زیادی برای شهرداری خواهد بود که ۷۰ درصد آن برای بهره برداری از جشنواره ملی گل های داودی به الاجبار بایستی انجام گیرد و به دلیل مدت زمان کوتاه تا زمان جشنواره باعث شده است که شهرداری هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ کاری در فشار زیادی باشد و شاید در حالت عادی اگر این عملیات انجام می شد اجرای آن و بهره برداری از این سایت دو هکتاری یکسال تا دو سال زمان صرف می شد.
کلیه عملیات عمرانی شهر ابتدا با برگزاری مناقصه شروع می شود ولی به دلیل عدم استقبال پیمانکاران و عدم شرکت آنها در مناقصات، شهرداری مجبور به ترک تشریفات و واگذاری انجام پروژه ها به پیمانکاران بوده است که همه آنها کاملا در چارچوب قانون و با قیمت بسیار مناسب و با مصوبه شورای شهر و تایید کمیته تطبیق شورای اسلامی شهرستان واگذار گردیده است و این جای بی انصافی است که بخواهیم علی رغم اطلاع کامل از شرایط برای تشویش اذهان عمومی آن را از لحاظ قانونی و شرعی دارای اشکال و یا در افکار مردم مبهم جلوه دهیم.
انجام این پروژه شاید پرسنل زحمت کش شهرداری را بطور شبانه روزی وادار به فعالیت نموده است.
ولی اجرای عملیات عمرانی در دیگر مناطق شهر را تحت شعاع قرار نگرفته است در همین مدت کوتاه عملیات عمرانی به شرح زیر در دستور کار شهراری بوده و در حال انجام می باشد و به هیچ وجه متوقف نگردیده است که به شرح زیر به اهم آنها پرداخته می شود:
۱- آسفالت معابر عمومی شهر ( شهرکهای مسکن مهر – منطقه کوهسار – بلوار نماز – لکه گیری های سطح شهر در حال انجام می باشد ) ولی به دلیل افزایش شدید قیمت قیر و کمبود آن و همچنین مستهلک بودن کارخانه آسفالت شهرداری باعث کندی اجرای کار در ماه اخیر شده است.
۲- پیاده رو سازی در بلوار بسیج و بلوار انقلاب در دو طرف در حال اجرا می باشد.
۳- عملیات تملک و تخریب معابر سطح شهر در حال پیگیری و اجرا می باشد.
۴- عملیات اجرای سیستم های آبیاری در سطح شهر و خصوصا بلوارهای خلیج فارس – بلوار گل رودبار – بلوار انقلاب در حال اجرا می باشد.
۵- تملک و تخریب در مسیر خیابان امام در حال پیگیری و اجرا می باشد در این راستا حدود ۱۰ پلاک تخریب و یا توافق با مالکین انجام شده است.
۶- خرید دو دستگاه نیسان کمپرسی و یک دستگاه پژو پارس و یک دستگاه پیکور برای بیل مکانیکی
۷- تعمیر و راه اندازی بلدوزر – بابکت و لودر که چند سال بعلت خرابی در انبار شهرداری بلا استفاده قرار گرفته بودند.
۸- پیگیری و طراحی دو میدان در بلوار گل رودبار – میدان سه راه بسیج و میدان دربند
۹- اجرای کانیو و جدول گذاری در سطح شهر
۱۰- موزاییک فرش و جدول کشی خیابان صاحب الزمان
۱۱- بازسازی و ایجاد پارک بسیج
۱۲- رنگ آمیزی جداول سطح شهر
۱۳- ایجاد روشنایی در تمام سطح شهر
۱۴- خرید و کاشت بیش از ۱۴ هزار درختو درختچه در سطح شهر
۱۵- خرید و کاشت ۱۰۰۰۰ گل فصلی در سطح شهر

۱۶- خرید و اجرای لوله کشی آب خام در حدود ۸۰۰۰ متر در سطح شهر
۱۷- زیباسازی و رنگ آمیزی دیوارهای سطح شهر
۱۸- پرداخت و تهاتر بخشی از مطالبات پیمانکاران سنوات گذشته
۱۹- پیگیری و وصول عوارض معوقه سنوات قبل از مودیان شهرداری
۲۰- تکمیل ساختمان جدید شهرداری
۲۱- انعقاد قرار داد مبلمان و تجهیزات اداری ساختمان جدید شهرداری
۲۲- طراحی محوطه سایت شهرداری
۲۳- طراحی و احداث پارک فضای سبز
۲۴- طراحی و اجرای پارک محله ای شهرک شهدا و طالب آباد
۲۵- راه اندازی اتوماسیون اداری
۲۶- برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار بابت ممیزی املاک شهر که در حال انعقاد قرار داد می باشد.
۲۷- شروع عملیات اجرایی پارک دشت مرکزی مسیر چشمه زیارت تا بلوار ۲۲ بهمن
۲۸- پرداخت معوقات حقوق پرسنل شهرداری
۲۹- خرید و کاشت ۸۰۰۰۰ بوته گل داودی با رنگ و گونه های متفاوت در سایت جشنواره و بلوارهای سطح شهر
و ده ها عملیات ریز و درشت عمرانی و غیر عمرانی دیگر که در سطح شهر اجرا گردیده است و از حوصله این متن خارج می باشد. لذا اینجانب بعنوان ریاست شورای اسلامی شهر مهدیشهر از آقای دکتر حاجی بگلو شهردار محترم مهدیشهر و آقای مهندس کلیدری معاونت ایشان و کلیه پرسنل زحمت کش شهرداری که به صورت شبانه روزی زحمت می کشند کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم که کم لطفی بعضی از دوستان باعث دلسردی آنان نشود و مردم قدرشناس مهدیشهر همیشه پشتیبان و حامی شما خواهند بود.
لذا از مردم قدرشناس مهدیشهر خواهشمندم که هوشیار باشند و با خطابه هایی که در فضای مجازی برای تخریب و تشویش اذهان عمومی از طرف بعضی از دوستان انتشار می یابد توجه نکنند و فقط با مشاهده آن چیزی که قابل دیدن هست اثبات این عملکرد معرفی می شود.
لذا ادعاهای واهی از قبیل فروش املاک شهر برای پرداخت حقوق پرسنل و یا هدردادن بیت المال با مثال هزینه های گزاف مثلا دیوار کشی سایت ۲۰۰ میلیون ادعا شده است در صورتی که کلا ۶۰ -۵۰ میلیون تومان بیشتر نمی شود.
بودجه محقق شده سال ۹۶ حدود ده میلیارد تومان بوده است و عقلا و منطقا بودجه سال ۹۷ باید ۲۰ یا ۳۰ % افزایش بسته می شد ولی با اصرار و سماجت بعضی از دوستان بودجه با ۲۵ میلیارد تومان بسته شد که محقق نشدن آن برای همه محرز و مسلم بود.
لذا اعضای یک مجموعه اگر افکار و باورهای شورایی نداشته باشند هر چند توانایی و تخصص هم داشته باشند باعث کاهش کار آمدی مجموعه خواهند شد.
قابل ذکر است با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بزودی #اعضای_شورای_شهر_مهدیشهر و #شهردار_مهدیشهر در یکی از مساجد شهر و با حضور رسانه های خبری گزارش عملکرد یکساله مجموعه شورا و شهرداری را خدمت شهروندان محترم ارائه داده و در ادامه پاسخگو سوالات مردم خواهیم بود.

خدایا چنان کن سرانجام کار
که تو خشنود باشی و ما رستگار

با تشکر
رضا اصیل منش
رئیس شورای اسلامی شهر مهدیشهر

۹۷/۶/۲۱

image_2018_9_13-8_39_55_831_okV

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *