‍ اولین و دومین جلسه کمیسیون بانوان برگزار شد

‍ اولین و دومین جلسه کمیسیون بانوان با حضور عضو شورای شهر مهدیشهرو اعضای کمیسیون بانوان شورای شهر برگزار شد

در اولین جلسه کمیسیون بانوان مهدیشهر مطرح شد:

🎤خانم #فاطمه_ربانی
کودکان و نوجوانان در گروه سنی ۷تا ۱۷ در ۴۲ رشته هنری،فرهنگی مختلف در حال فعالیت می باشند.
کودکان در سنین پایین به مطالعه علاقه زیادی نشان میدهند و هر چه بزرگتر می شوند زمان مطالعه کمتر میشود که مهمترین علت آن عدم مطالعه مادران است که فرزند با الگو برداری از خانواده از مطالعه دور میشود .

🎤خانم #صدیقه_ذوالفقاری
۷۰ درصد خانمهای مهدیشهر از ۳۰ تا ۵۹سال اضافه وزن دارند،چاقی ممکن است باعث نشود شما مجبور شوید به پزشک مراجعه کنید اما یکی از شایعترین علت مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیر واگیر چاقی است،اگر دور کمر شما بیش از ۹۰cm است حتما باید به مراکز بهداشت مراجعه،تحت درمان و سبک زندگی سالم را پیش گیرید.

فضای مجازی شهرستان باید در راستای افزایش فرهنگ شهروند برتر و مهارتهای برتر زندگی سالم و فرزندپروری هدایت شود تا پیامهایی که در طول روز بین مردم جابجا می‌شود حامل ارزش باشد.

از #شهرداری تقاضا دارم در راستای سلامت و ترویج فرهنگ #سبک_زندگی_سالم بیلبورد آن را در شهر نصب کند.

🎤خانم #فریده_نادعلیان
متاسفانه مشکلات بانوان در شهر بسیار زیاد است ، که زبانم در باز گو کردن آنها ناتوان است مشکلاتی که بعضا خانمها به دلیل نداشتن امکان عنوان و حل آن گاها جرأت حتی بیان مسأله را ندارند.ان شاءالله در جلسات بعدی بعد از دسته بندی و طرح دقیق تر در حیطه اختیارات شورا ارائه میکنم.

🎤خانم #ربابه_عمرانی
متاسفانه در شهرسازی و ساخت و سازهای مهدیشهر ناهماهنگی های بسیاری وجود دارد که علاوه بر از بین بردن سیمای شهری نگاه انسان محور و خصوصا پیاده محور جهت امکان استفاده عابر پیاده علی الخصوص بانوان رعایت نشده و انتظار میرود شورای متخصص مهدیشهر در مورد مسیرهای عابرپیاده وطرح جامع تجدید نظر ویژه ای داشته باشد و نگاه ویژه به نیازهای بانوان در برنامه ریزی شهری را درنظر بگیرند.حفظ سیمای شهری و جلوگیری از تخریب فضای سبز بسیار اهمیت دارد.

🎤خانم #شهربانو_صبوری
با همکاری انجمنها و کمیسیون بانوان شورای اسلامی مهدیشهر در آذر ماه جشنواره استانی بازیهای بومی و محلی برگزار خواهد شد که امیدواریم استقبال بسیار خوبی داشته باشیم،ایشان از خانمهایی که به مشاغل ویژه بانوان مانند دایر کردن باشگاه خصوصی اقدام میکنند خواست تا بهترین امکانات را ارائه دهند تا کمتر شاهد رفتن به شهر همجوار ،حداقل برای استفاده از باشگاههای ورزشی باشیم. ایشان یاد وخاطره خانم سعیدی(روانشان شاد) را گرامی داشتند و از خدمات ایشان مانند آموزش رانندگی بانوان ،صندوق قرض الحسنه و.. در بهبود شرایط اجتماعی بانوان به نیکی یاد کردند.

🎤خانم #محبوبه_مختاری
به دلیل عدم وجودپارک و فضای سبز مناسب ، همینطورعدم وجود مجتمع تجاری جاذب جمعیت و علتهای بسیاری ازین دست موجب مهاجرت بی رویه شهروندان به سمنان و تهران شده است که اگر در صدد ایجاد فضای حضور و استفاده از محیط وخدمات شهر برای بانوان نباشیم این مهاجرت بسیار بیشتر خواهد شد
✅ کم کم شهرها دارند به سمتی پیش می روند که پارک های موضوعی مانند پارک سالمند، پارک کودک،پارک مطالعه و… ایجاد می کنند که باید در حد توان در مهدیشهر نیز به آن توجه شود

🎤خانم #مه_جبین_اصطلامی
دختران قشر آسیب پذیر جامعه هستند که درین میان من به شخصه هزینه بسیار زیادی بابت آموزش هنر، پرداخت کرده ام تا امروز این آموزشهای هنری در جهت رشد فرهنگ و پر کردن مفید اوقات فراغت به خوبی به نتیجه رسیده اگر چه هنوز درین مسیر تنها هستم و یاری از ارگانها دریافت نمیکنم،عدم همبستگی بانوان چه مسئول و چه غیر مسئول ،در مطالبات اجتماعی و در دفاع و حمایت از هم جنسان خود شاید یکی از علتهای حضور بسیار کم اثرشان در جامعه می باشد.
خانمها به این باور برسیم که ما رغیب یکدیگر نیستیم بلکه باید خواهرانه یکدیگر را در رسیدن به اهدافمان یاری کنیم.

متاسفانه علاوه بر امکانات محدود ، ایجاد فضای غم آلود مانند مراسم عزاداری هر روزه در ارامستانهای داخل شهر ، نصب بنرهای سیاه که پس از گذشتن و پایان مراسم از سطح شهر تا مدتها جمع آوری نمیشوند و…باعث تضعیف روحیه و کمرنگ تر شدن شادی و طراوت جامعه میشود.

🎤خانم #زهرا_اسکندری
شاید یکی از علتهای کمرنگ بودن بانوان در اجتماع عدم انعطاف و پذیرش شرایط جدید جامعه باشد.
✅ برخی از مردم هنوز بر اساس ایده های قدیمی و چندین ساله خود پافشاری می کنند و این نکته تاثیر بسازیی در عدم رشد شهر داشته است.

دومین جلسه اعضای کمیسیون #بانوان شورای شهر مهدیشهر با حضور #عضو_شورای_شهر_مهدیشهر برگزار و موضوعات زیر مطرح گردید :
◽️در مورد آیین نامه داخلی کمیسیون، شرح وظایف، اهداف، اعضای اصلی و غیر اصلی، جلسات و مواردی از این دست بحث و بررسی شد.

💎متاسفانه بانوان شهر در موضوعات مختلف آنطور که انتظار مرکز شهرستان است، فعال نیستند و هر یک از اعضای کمیسیون می توانند به عنوان سفیرانی در شهر باعث تحرک و پویایی بانوان شهر شوند و آنان را به فعالیت اجتماعی،فرهنگی، ورزشی و… دعوت کنند.
بپذیریم که نیازمند #تغییر هستیم و باید از کمترین تغییرات شروع کرد و برای حتی #یک نفر که آمادگی پذیرش مشارکت وتغییر دارد ، فضا را آماده ساخت.

💎کلاسهای #کنگره_شصت که در دیگر شهرها برگزار می شود علاوه بر مباحثی در مورد ترک اعتیاد
#روش های_زندگی، #آداب_معاشرت و #انرژی_مثبت را منتقل میکنند و طی آمارهای بدست آمده در طی ۲۰ سال گذشته حدود ۹۰ درصد این کلاسها کارآیی مثبت داشته که وجود چنین کلاسهایی حداقل بصورت جلسات باز بانوان در شهر احساس می شود.

🔺مقرر شد فضای جلسه و سخنرانی را شهرداری به سخنران ، در صورت رایزنی اعضاء کمیسیون و موافقت ، در اختیار قرار دهد.

💎متاسفانه برنامه های مختلفی ویژه بانوان و چه به صورت عموم در شهر برگزار میشود اما گاها از برخی ، این برنامه ها #استقبالی که شایسته است صورت نمیگرد ، بنابراین همراهی جوانان و بانوان در مشارکت و حضور در کلیه برنامه های تدارک دیده شده تقاضا میشود تا #انگیزه فعالیت و تدارک برنامه در راستای نشاط اجتماعی و ایجاد تحولات را با سرعت بیشتری شاهد باشیم.

💎فرهنگ سازی مباحث مختلف در شهر نیاز به #زمان دارد و نباید در مدت کوتاه منتظر تغییر و تحولات عظیم بود مگر در صورت #اراده_همگانی شهروندان فهیم.

💎چقدر خوب است که جلسات و محفلهایی که توسط بانوان در محلات برگزار می شود علاوه بر بحث مذهبی که همیشه مرسوم بوده و البته لازم و بجا ،به موضوعات دیگر مثلا بهداشت، رفتار اجتماعی ، شهروندی و… نیز پرداخته شود.

🔺بر اساس تصمیم اعضای شورای شهر و با هماهنگی هایی قرار بر این شده #تئاتر_خیابانی به تعداد بیشتری در شهر ومناطق مختلف اجرا شود که تاثیر بسزایی در ایجاد نشاط شهروندان خواهد داشت.

🔺یکی از بزرگترین مشکلات شهر که هم آقایون و هم بانوان با آن مواجه هستند بحث #پیاده رو های_شهری است که #مصوب_شد در دستور کار شهرداری و شورای شهر محترم، بهسازی حداقل #یک مسیر پیاده رو برای عبور و مرور مناسب پیاده ،برای بانوان وهمه مردم شهر انجام گیرد.

🔺 #هَمسِه_سِلام
برنامه ای است اجتماعی که با کمک شوراهای محله برای ایجاد پویایی در محلات انجام گیرد و طی زمان های مشخصی مثلا یک روز در هفته خانواده ها در محلات با انجام کارهای اجتماعی گوناگونی مشارکت کنند که در این جلسه پیشنهاد آن داده شد که البته نیاز به بررسی بیشتر دارد.

🕊#هر_خانم_یک_تریبون ، طبق آمار باید بپذیریم نیمی از جمعیت شهر و کشور را بانوان تشکیل داده ایم، اگر هر کدام از ما در طول روزحداقل یک صحبت فرهنگی،یک دفاع کوچک از حقوقمان در جامعه ، یک کار مثبت در راستای اعتماد به نفس بانوان و حضورمان در مجامع انجام دهیم حداقل #۱۰_هزار کار و حرکت خوب و مثبت در یک روز انجام شده که در طول یک سال منجر به #تحول_عظیمی خواهد شد.

🔻در جلسه بعدی مقرر شد همچنان در مورد چگونگی فعالیت محلات در نشاط خانواده ها، آموزش و فرهنگ سازی مورد بررسی قرار گیرد.

🔻در این جلسه نایب رئیس و دبیر جلسات مشخص شدند.

🌐 روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مهدیشهر

با تقدیر و تشکر از سرکار خانم #شهلا_سمندی مدیر محترم و فرهیخته #دبیرستان_دخترانه_شهدا_مهدیشهر که دعوت کمیسیون را پذیرفته ، به جمع اعضاء پیوستند و در راستای رشد ، توسعه و مشارکت هر چه بیشتر بانوان اعلام آمادگی کردند.photo_2017-11-22_00-56-40

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *