شوراهای محله در مهدیشهر تشکیل میگردد

🔹در دومین جلسه شورای اسلامی شهر مهدیشهر، اساسنامه شوراهای محله مصوب شد ومقررگردید اقدامات لازم جهت تاسیس شوراهای محله در۱۰ محله شهرانجام شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مهدیشهر ، شورای شهر به منظور حل مشکلات مختلف شهری و بهره گیری از دیدگاه های مردم و استفاده از مشارکت آنها طبق ماده ۷۱ اساسنامه شوراهای اسلامی شهر، اقدام به تاسیس شورای محله در مهدیشهر می نماید.

وظایف شورای محله🔻
شورای محله انجمنی غیردولتی، غیرسیاسی، داوطلبانه ، مشارکتی و خودگردان است. شرایط کسانی که عضو شورای محلات می شوند داشتن حداقل ۲۵ سال سن، داشتن حداقل سواد خواندن و نوشتن، نداشتن سوء سابقه کیفری، سکونت در محله مورد نظر به مدت حداقل شش ماه است. همچنین تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای محله شامل ۳ نفر عضو اصلی و ۱ نفر علی البدل است.
همچنین وظایف اعضا شناسایی مشکلات، ارائه طرح و پیشنهاد و تلاش برای ایجاد محیطی سالم از نظر زیست محیطی ، تهیه طرح و پیشنهاد در زمینه ایجاد نشانه‌ها و یادمانهای شهری و پیشنهاد نامگذاری معابر، میادین، خیابانها و کوچه‌ها ، ارائه طرح و پیشنهاد در جهت فراهم آوردن امکانات، گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و گسترش مراکز تفریحی، ورزشی و هنری با هماهنگی شورا، همکاری با شورای اسلامی شهر برای برقراری آرامش و امنیت شهری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌های جرم‌خیز، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسائیهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی، رفاهی و عمرانی محله و … است.

🔹روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مهدیشهر
@mahdishahr_civilization

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *