لبنیات عشایر ایل سنگسری برند جهانی شود

به گزارش خبرنگار نیزوا، محمد رضا خباز در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره گردشگری ایل سنگسری در عمارت خیل خان مهدیشهر اظهار کرد: توجه به گذشته از ارزشمندترین آثار جشنواره است.

وی بیان کرد: قدمت ایل سنگسری به قبل از میلاد مسیح می رسد که این ظرفیت به عنوان برند می تواند زمینه رشد و بالندگی را در منطقه ایجاد کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۷۰ درصد امورات اقتصادی از طریق برند انجام می شود، تصریح کرد: ایل سنگسری باید ثبت ملی شود و درسطح ملی و جهانی به عنوان برند مطرح شود.

خباز از فراهم شدن مقدمات ثبت برند ملی پسته دامغان و گچ سمنان خبر داد و بیان کرد: باید آمادگی داشته باشیم سال آینده ایل سنگسری را به عنوان برند ملی و سپس جهانی ثبت کنیم.

وی اذعان کرد: ویژگی های ایل سنگسری، فطری است و خداوند متعال مهر تایید برآن زده که مردم مهدیشهر به پیشینه خود افتخار می کنند.

نام شهر مهدیشهر به نام امام زمان(عج) یک برند جهانی است

استاندار سمنان تاکید کرد: هر جامعه ای که با سربلندی به پیشینه خود افتخار کند، می تواند هویت خود را حفظ کند همانگونه که پیامبر اکرم نیز فرمودند حب وطن باید مورد احترام انسان ها باشد.

حباز ادامه داد: هر چند که در رژیم شاهنشاهی تصمیم بود که هویت مردم این منطقه را از آنان بگیرند ولی موفق نشدند و مردم به هویت امروز خود بازگشتند و نام امام زمان(عج) را برای شهر خود برگزیدند.

وی نامگذاری این شهر به نام مهدیشهر نام امام زمان(عج) را به عنوان برند دانست و تصریح کرد: شهری به عنوان نام امام زمان(عج) در جهان ثبت نشده است که این نیز برند بودن نام این شهر را می رساند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *