کارخانه تعطیل شده پاکریس سرمایه ای رها شده در مهدیشهر

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر با اشاره به سرمایه رها شده در کارخانه تعطیل شده پاکریس مهدیشهر، از دولت و مسئولین کشور و استان خواست با حمایت در راستای احیای این کارخانه، فرصتی بزرگ برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی در استان سمنان فراهم آورند.

علی عبدالحسینی با اشاره به وضعیت کارخانه ریسندگی پاکریس مهدیشهر در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: تعطیلی کارخانه پاکریس ضربه مهلکی به اقتصاد شهر مهدیشهر و شهرستان ما زده است چرا که اقتصاد شهر ما وابسته به این کارخانه بود.

وی با بیان اینکه سه هزار نفر در این کارخانه به صورت مستقیم اشتغال داشتند ولی به تدریج تعدیل نیرو شدند و در نهایت حدود  ۶ سال گذشته این کارخانه به طور کامل تعطیل شد، افزود: با تعطیلی این کارخانه بحث درآمدی عمرانی دستگاه های وابسته به عوارض مثل شهرداری مهدیشهر بسیار کاهش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: حدود ۳۵ هکتار از اراضی و کارخانه های ما که مایملک مردم مهدیشهر است دست بنیاد مستضعفان افتاده است. سرمایه های این کارخانه به تاراج رفته و متاسفانه دستگاه های گرانقیمت آن را به صورت کیلویی و ضایعاتی فروختند.

عبدالحسینی با اشاره به وجود سوله ها و فضای کارخانه تعطیل شده پاکریس، بیان کرد: درخت هایی در آن هست که نیاز مراقبت دارد. همچنین فقط سالی یک میلیارد تومان بنیاد مستضعفان دارد هزینه نگهداری فضای این کارخانه می کند.

وی ادامه داد: این فضا و سرمایه در مهدیشهر وجود دارد که  می توان با واگذاری آن و ورود صنایع جدید در این کارخانه بدون دردسر اشتغالزایی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر با تاکید بر وجود چنین سرمایه فضا و سوله در مهدیشهر، خاطر نشان کرد: الان تاسیس یک کارخانه و یک سوله با این وضعیت بد اقتصادی هزاران مشکل دارد ولی این فضا در مهدیشهر فراهم است و فقط ورود سرمایه گذاران و صنایع را می طلبد.

عبدالحسینی همکاری مسئولین کشور و استان در راه اندازی مجدد این کارخانه با واگذاری آن به سرمایه گذاران یا ارگان هایی در مهدیشهر را خواستار شد و افزود: اگر استان سمنان واقعا می خواهد یک اشتغال خوب ایجاد کند و سرش را در بین استان های دیگر به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی بالا بگیرد باید در بحث راه اندازی پاکریس وارد شود.

وی به پیگیری های انجام شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: پیگیری های زیادی انجام شد و در آخرین جلسه ای که دو سال پیش با حضور مسئولین شهرستان و برخی از موثرین برگزار شد تصمیم بر این شد که اگر می خواهیم کارخانه فعال شود باید از مالکیت بنیاد مستضعفان دربیاید و یک نهاد شهرستانی عهده دار آن شود و اقدام به راه اندازی آن نماید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه با سرمایه گذاران مختلفی مذاکره کردیم ولی هیچ کدام به نتیجه نرسیده است، اظهار کرد: قطعی ترین و نزدیک ترین و یقین ترین راه این است که یکی از سرمایه گذاران مهدیشهری یا ارگان مهدیشهری یا شرکت سرمایه گذاری که می خواهد در مهدیشهر تاسیس بشود کارخانه را بخرند و راه اندازی کنند.

وی در همین خصوص بیان کرد: به اتفاق مسئولین شهرستان جلسه ای با سعیدی کیا مدیر بنیاد مستضعفان در تهران برقرار شد و وی نیز موافقت کردند که این کارخانه را به شهرداری مهدیشهر بفروشند. مزایده گذاشتند و مراحل قانونی آن انجام شد. همه کار را انجام دادیم ولی در اینجا متاسفانه استاندار وقت مخالفت کردند و اجازه این کار را ندادند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه فعال شده این کارخانه نیاز به حمایت مسئولین استانی دارد ولی متاسفانه خوب حمایت نشدیم، تصریح کرد: این پروژه متوقف ماند تا اینکه با آمدن استاندار جدید دوباره با وی مذاکره کردیم و امیدواریم پاکریس از بلاتکلیفی دربیاید.

عبدالحسینی ادامه داد: با چند نفر از مقامات کشوری از جمله شریعتمداری معاون رئیس جمهور مذاکره کردیم و وی هم دستور دادند که وامی از طریق بانک سینا در اختیار شهرداری مهدیشهر گذاشته شود تا بتواند کارخانه پاکریس را بخرد ولی بانک سینا با دادن این وام موافقت نکرده و قرار است بانک دیگری را معرفی نمایند.

وی تصریح کرد: سوله های این کارخانه به درد هیچ کارخانه ثابتی نمی خورد چون برای منظور خاصی ساخته شده و همه سوله ها به درد یک صنعت نمی خورد ولی هر سوله ای را می توان برای یک صنعت در نظر گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر خاطر نشان کرد: اگر کارخانه واگذار شود می توان آن را به صنایع مختلفی که سوله های کمتر نیاز دارند واگذار کنیم چرا که هیچ صنعتی یکجا نمی آید ۱۲۰ هزار متر سوله را استفاده کند. می توانیم ۷-۸ صنعت را به شکل های مختلف فعال کنیم.

http://neizeva.ir/?q=node/39103

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *