کتاب ضرب المثل های سنگسری رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری صدای مردم ،آیین رونمایی از این کتاب چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح  با حضور مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان سمنان، فرماندار و جمعی از مسئولین و فرهنگ دوستان شهرستان مهدیشهر در دانشگاه پیام نور برگزار شد

این کتاب شامل ۴۱۴ ضرب المثل سنگسری است که معنی هر ضرب المثل با کاربرد آن و مقدمه ای از تاریخ شهر مهدیشهر آورده شده است.

کتاب “ضرب المثل های سنگسری”در هزار نسخه ۱۰۰ صفحه ای توسط انتشارات حبله رود به چاپ رسیده است.

این کتاب حاصل تلاش های بیش از ۳۰ ساله یدالله حاجی علیان است که بخشی از ضرب المثل های جمع آوری شده در مرحله اول در این کتاب به چاپ رسیده است.

یدالله حاجی علیان نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار نیزوا گفت: از اوایل دهه ۶۰ با تحقیق و پژوهش به جمع آوری ضرب المثل های سنگسری اقدام کردم و در نشریات و روزنامه های مختلفی به چاپ می رسید.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۰ هزار ضرب المثل را جمع آوری کردم که در مرحله اول ۴۱۴ ضرب المثل را در کتابی که فردا رونمایی می شود به چاپ رسیده تا در آینده مجموع کامل ضرب المثل های سنگسری در کتابی بزرگ به چاپ برسد.

حاجی علیان ضرب المثل ها را کاربردی ترین کلام در جامعه دانست و تصریح کرد: وقتی بخواهیم کلام کمتری را با عمق نفوذ بیشتری به مخاطبان خود بگوییم از ضرب المثل استفاده می کنیم.

کتاب “ضرب المثل های سنگسری” دومین کتاب حاجی علیان بعد از کتاب”چوکر خونه” خانه ای برای بازی است که به چاپ رسیده است. همچنین وی در نگارش ۴ کتاب دیگر در موضوعات فرهنگی همکاری داشته است.

photo_2016-03-08_19-13-28

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *