“موزه شهر سنگسر” در مهدیشهر ایجاد می شود

مدیر طرح “موزه شهر سنگسر” از ایجاد این طرح در آینده ای نزدیک در مهدیشهر خبر داد و افزود: فاز اول طرح “موزه شهر سنگسر” به عنوان موزه سنگ و فسیل تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
img_1978_3

به گزارش پایگاه خبری صدای مردم به نقل از نیزوا،حسین پاکزادیان در خصوص اجرای این طرح گفت: در راستای پیشنهادی که به سازمان میراث فرهنگی داده شده و موافقت شفاهی خود را اعلام کرده اند، بعد از کسب مجوز رسمی “موزه شهر سنگسر” در مهدیشهر ایجاد خواهد شد.

مدیر موزه عشایر ایل سنگسر، اظهار کرد: جهت توسعه زیر ساخت های فرهنگی و میراثی مرتبط با ایل سنگسری و همچنین شهر مهدیشهر و تبدیل آن به یک قطب گردشگری، طرحی را تحت عنوان “موزه شهر سنگسر” معرفی و در راستای اجرایی شدن آن گام های موثری برداشتیم.

وی تصریح کرد: مطالعات اولیه در این خصوص صورت پذیرفته و رایزنی هایی نیز با افراد علاقمند در این موضوع انجام شده که موافقت و حمایت خود را از این طرح اعلام کردند.

پاکزادیان راه اندازی “موزه سنگ و فسیل ” را فاز نخست طرح “موزه شهر سنگسر” دانست و اظهار کرد: با همکاری و همسویی شورای شهر و شهردار مهدیشهر و همچنین رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهدیشهر در حال پیگیری موزه سنگ و فسیل هستیم و تا شب سال نو این موزه افتتاح خواهد شد.

مدیر طرح “موزه شهر سنگسر”  افزود: فاز بعدی طرح تبدیل راهروی دسترسی به ضریح امامزاده قاسم که شامل ۹ درگاه هست نیز با همکاری اوقاف و مسئولین مورد مطالعه و برآورد هزینه شده است که قرار است با همیاری مردم و “موزه ایل سنگسر” تامین آثار شده و طی زمانبندی آتی بزودی اجرایی شود.

پاکزادیان به برنامه های دیگر این طرح اشاره کرد و گفت: لابی هتل سنگسر نیز با پیشنهاد کساییان مدیر هتل مورد بررسی قرار گرفته و قرار است با طراحی و اجرای ویترین و سپس چیدمان آثار، هتل سنگسر نیز تبدیل به “هتل موزه سنگسر ” شود.

وی تاکید کرد: تبدیل نام شهر به یک برند کشوری و در ادامه به یک سوژه و الگوی بین المللی دور از دسترس نیست و با توجه به رایزنی های انجام شده به سرعت ممکن و با همکاری بخش خصوصی همیشه فعال مردم مهدیشهر قابل اجرا است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *