گزارشی از دیدار نمایندگان شوراها با مهندس خسروی

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در نشستی مشترک، با نمایندگان شوراهای اسلامی شهرهای حوزه انتخابیه خود به گفتگو نشست.


به منظور بررسی مشکلات و مسائل شهرهای سمنان، مهدیشهر ، سرخه و شهرهای تابعه، مهندس خسروی با نمایندگان شوراهای اسلامی شهرهای حوزه انتخابیه خود به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در این نشست که عصر روز دوشنبه ۱۵ تیر ۹۴ در سالن کنفرانس مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، نمایندگان شهرهای مذکور به بیان مسائل و معضلات حوزه های خود پرداختند.

مردم سرچشمه های آب، خود از تشنگی رنج می برندa-abdolhoseini

علی عبدالحسینی رییس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر طی سخنانی به بیان مشکلات اساسی شهرستان پرداخت و مشکلات برجای مانده در این حوزه را بغض گلوگیر خواند.
وی از روند بسیار کند شکل گیری برخی از ادارات شهرستان در طول بیش از شش سال از ارتقای مهدیشهر انتقاد کرد و با ابراز نگرانی از تنزل درجه برخی ادارات گفت:در حالیکه دوهزار واحد صنفی و ۱۵۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در شهرستان مهدیشهر فعالیت دارند، جای شگفتی است که در سال جاری،  اداره صنعت، معدن و تجارت مهدیشهر به دفتر نمایندگی تنزل درجه بیاید.
عبدالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حل جزیره ای مشکل آب در استان، که به رفع مشکل یک شهر و بی توجهی به مناطق دیگر منجر شده گفت :
یکی از بزرگترین دغدغه های مردم خطیر کوه، بحث آب است. مردم شهمیرزاد مکررا با مشکل قطع آب مواجهند. فضای سبز مهدیشهر در حال خشک شدن است و مشکل کمبود آب در شهرستان، به ویژه در شرایط گرما شدیدتر و خسارت بار تر است.
وی با تاکید بر اینکه مردم سرچشمه های آب، خود از تشنگی رنج می برند، از مسئولانش خواست، منابع آب موجود را به شیوه ای صحیح مدیریت کنند.
رییس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر، نبود اعتبارات را مشکل مشترک شهرداری های کوچک خواند و خواستار تدبیر اساسی برای منابع مالی شهرداری ها شد. وی افزود : هنوز نمی دانیم سهم شهرهای شهرستان مهدیشهر از محل مالیات بر ارزش افزوده چه میزان است؟
عبدالحسینی با اشاره به وجود ۹ واحد آموزش عالی در شهرستان مهدیشهر، با انتقاد از نبود همت لازم در دانشگاه دولتی به منظور توسعه آموزش عالی در مهدیشهر، خواهان نگاه متوازن و همه جانبه به مناطق مختلف استان شد و مسئولان استان را از نگاه منطقه ای و کوتاه مدت برحذر داشت.

محور بین شهری سمنان_مهدیشهر_شهمیرزاد به عنوان جاده شهری و گردشگری تعریف شودshahmirir-1

مهندس شاهمیری نیز به بیان مسائل شهر مهدیشهر پرداخت و نیاز به اراضی و منابع مالی را از مهمترین نیازهای شهر در بحث احیای بافت فرسوده دانست.
وی با اشاره به اشتغال  ۱۲۰ نیروی کار در شهرداری مهدیشهر، فقدان نیروهای متخصص در بدنه شهرداری را یک معضل مهم خواند و خواستار همکاری مسئولان استان در فراهم ساختن امکان جذب نیروهای متخصصبه بدنه کارشناسی شهرداری مهدیشهر شد.
مهندس شاهمیری مشخص نبودن نحوه تخصیص منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها را کلاف سر در گم دانست و خواستار شفاف سازی در این زمینه شد.
عضو شورای اسلامی شهر در ادامه سخنان خود پروژه های نیمه کاره مهدیشهر را قصه ناتمام خواند و از کندی اجرای برخی پروژه ها انتقاد کرد.
کندی فرایند مصوبات و طرح ها در مهدیشهر، بی نتیجه ماندن موضوع تفکیک آب  خام از آب شرب، بودجه در اختیار نماینده مجلس از محل تبصره ۲۲، نیاز مهدیشهر به پساب فاضلاب شهری، از دیگر مواردی بود که در سخنان مهندس شاهمیری به آنها اشاره شد.
وی با اشاره به ضرورت فعال سازی ظرفیت های گردشگری مهدیشهر پیشنهاد کرد، محور بین شهری سمنان_مهدیشهر_شهمیرزاد به عنوان جاده شهری تعریف، و به عنوان مسیر گردشگری در اختیار شهرداری های مسیر قرار گیرد.وی تصریح کرد: ده کیلومتر از محور سمنان_مهدیشهر_ شهمیرزاد در حوزه استحفاظی مهدیشهر قرار دارد که ۸ کیلومتر آن از داخل این شهر می گذرد. اما علیرغم هزینه های چند میلیاردی که در چند سال اخیر توسط شهرداری مهدیشهر در بدنه این مسیر انجام گرفته، متاسفانه هیچگونه اختیاری به این شهرداری در خصوص نگهداری این محور داده نشده است.
مهندس شاهمیری با تاکید بر وجود ۴۸ پروژه نیمه تمام در مهدیشهر، دو زیر ساخت آب و راه را از جمله اصلی ترین نیازهای مهدیشهر برشمرد و خواستار عنایت مسئولان ذیربط در این زمینه شد.

شوراها و شهرداری ها در طرح جامع و طرح تفصیلی به طور جدی تر وارد شوندIMG_4036

مهندس خسروی نیز طی سخنانی، به ۳۰۰۰ پروژه نیمه کاره در کشور اشاره کرد و افزود : ۶۰۰هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها مورد نیاز است.
وی بحث آب را فصل الخطاب همه نمایندگان حاضر در جلسه دانست و از آن به عنوان اولویت نخست منطقه یاد کرد.
نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه با اشاره به اقدامات اولیه برای تقسیم بندی آب برای شهرستاهای حوزه انتخابیه خود، از مذاکرات اخیر خود با وزیر نیرو خبر داد و افزود : مطالعات سد فینسک آخرین مراحل کاری خود را طی می کند و مستندات آن به شورای عالی اقتصاد رسیده و مطالعات سد ۹ دی نیز در در شرف اتمام است.
وی خواستار برنامه ریزی و اولویت گذاری برای شرایط بعد از تحریم شد و از شوراها و شهرداری ها خواست در طرح جامع و طرح تفصیلی به طور جدی تر وارد شوند و نیاز های اصلی شهرهای خود را شناسایی کنند.
ضرورت تکمیل و اتمام کلیه  پروژه های راه سازی، از جمله محور سمنان، مهدیشهر، شهمیرزاد و پل های ورودی و خروجی نیز از دیگر مواردی بود که مهندس خسروی بر آن ها تاکید کرد.
توضیح ضروری: بر سهم شهرستان مهدیشهر از منابع آب سد فینسک و ۹ دی در کلیه مکاتبات و مستندات موجود تاکید و تصریح شده است. اما مع الاسف برخی از مسئولان به این موضوع مهم عنایتی ندارند، و یا به گونه ای وانمود می کنند که شهرهای مهدیشهر، شهمیرزاد و درجزین حقی در این زمینه ندارند.

۹۴/۴/۱۶

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *