رئیس شورای شهرستان مهدیشهر اعلام کرد : تلاش برای تجمیع پسماند شهر های همجوار

به گزارش روابط عمومی شورای شهر مهدیشهر ، طی جلسه که در فرمانداری مهدیشهر برگزار شد مقرر شد پسماند های چهار شهر همجوار (درجزین ، شهمیرزاد ، مهدیشهر و سمنان) به صورت تجمیعی در یک منطقه جم آوری ، دفع و بازیافت شود . این جلسه که با حضور فرماندار مهدیشهر ، مدیر پسماند شهرداری سمنان ، اعضای شوراها و شهرداران شهرستان مهدیشهر و بسیاری از مدیران انجام شد مقرر شد طرح تجمیع پسماند این چهار شهر به مدیریت پسماند شهرداری سمنان عملیاتی شود .

در این طرح  به جای اینکه پسماند هر شهر در یک نقطه دفع شود و در چهار نقطه باعث آلودگی شود ، به صورت تجمیعی همه این پسماند ها در یک نقطه در خارج از محدوده شهری دفع و بازیافت شود .

در صورتی که در شهرداری مهدیشهر طرح تفکیک پسماند در مبدا که در حال انجام است ، به سرعت انجام شود ، باعث کمتر شدن حجم پسماند خواهد شد و از این پسماند بعنوان طلای کثیف می شود در آینده ای نزدیک بهره برداری برد .

waste-1-epr1-landfill

رئیس شورای شهرستان مهدیشهر ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز از پیشنهادات مطرح شده استقبال کرد و در این جلسه عنوان نمودند که این طرح باید از سال ها قبل به انجام می رسیده و بنا به دلایلی به تعویق افتاده و اثرات اینها  در این چهار شهر در حال حاضر کاملا مشهود است و اگر این مهم در ۱۰ سال اخیر اتفاق می افتاد در حال حاضر منطقه گردشگری و خوش آب و هوای خوبی داشتیم .

نا گفته نماند که در حال حاضر پسماند سه شهر مهدیشهر ، شهمیرزاد و درجزین در سه نقطه جداگانه در حال دفع است که آلودگی ها و اثرات بدی را در محیط زیست این منطقه گذاشته است و همچنین علاوه بر این سود جویان بسیار زیادی از این پسماند استفاده می کنند و بعضا برای جمع آوری پلاستیک و مواد بازیافتی از داخل این پسماند در آنجا پرسه میزنند و با آلودگی بدن دوباره به شهر بازمیگردند و بسیاری از بیماری ها را در سطح شهر شیوع می دهند .

همچنین یکی از دلایل ازدیاد سگ های ولگرد در شهرهای شهرستان ، رها شدن بی برنامه پسماند در نقاط مختلف این سه شهر است .
رئیس شورای شهرستان مهدیشهر در آخر از نماینده سازمان همیاری و نماینده پسماند شهرداری سمنان به خاطر حضور در این جلسه تشکر و قدر دانی کرد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *