دیدار اعضای شورا و شهردار مهدیشهر با اعضای شورا و شهردار درجزین

شب گذشته در دیدار دو و نیم ساعته بین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر و همتایان درجزینی، مسائل مشترک بین شهرهای مهدیشهر و درجزین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

عبدالحسینی رئیس شورای شهر مهدیشهر با اشاره به 7 سالی که از شهرستان شدن مهدیشهر می گذرد، با گلایه از وضعیت فعلی مرکز شهرستان گفت: متاسفانه خدمات ادارات شهرستان ارتقاء نیافته و برخی از ادارات همچنان با چارت سازمانی بخش خدمات می دهند.

وی افزود: پیگیری موضوع ارتقاء چارت سازمانی ادارات و بهبود خدمات رسانی دولت در مناطق مختلف شهرستان، یکی از مهمترین موضوعاتی است که می تواند در دستور کار شوراها قرار گیرد. رئیس شورای شهر مهدیشهر گزینش مدیران بومی را یکی از خواست های مردم شهرستان خواند و به کارگیری نیروهای بومی را رمز عبور از مشکلات موجود دانست.

وی هماهنگی بین شهرهای شهرستان در توزیع امکانات، متناسب با ظرفیت های هر شهر را در روند توسعه شهرستان موثر دانست و مصوبه متوقف مانده استخر شنای دانش آموزی مهدیشهر را ناشی از نبود هماهنگی مورد نظر و فقدان نگاه کارشناسی مسئولان وقت استان دانست. در ادامه  هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر به بیان نظرات و دیدگاه های خود در ارتباط با مسائل مشترک پرداختند.

مباحث زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، شناسایی پتانسیل ها و امکانات دوشهر، استفاده از فرصت ها، واردنشدن به حاشیه ها، بهره گیری از مشترکات فرهنگی و زبانی در ایجاد وفاق و همدلی بین شهر، فصل الخطالب دانستن قانون، هم افزایی، استفاده از ظرفیت شورای اسلامی شهرستان، از مسائل مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر بود.

رئیس شواری اسلامی شهر درجزین نیز وحدت و اتحاد شوراهای شهرستان را ضامن موفقیت و پیشرفت شهرها دانست و با اشاره به اشتراکات دو شهر خواستار همراهی و هم اندیشی بیشتر شد. موضوع حریم شمالی درجزین از موضوعات دیگری بود که توسط کاشفی به آن اشاره شد.

اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر نیز در این مورد قانون را فصل الخطاب دانسته و در هر حال خود را تابع قانون خواندند.

کاشفی خواستار تداوم این جلسات شد و استمرار این هم اندیشی ها را در پیشبرد امور دو شهر و حل مشکلات طرفین موثر خواند.

سپس  اعضای شورای اسلامی شهر درجزین نیز به بیان دیدگاه ها و مسائل مورد نظر پرداختند.

ایجاد بازار های هفتگی مشترک و نمایشگاه های فصلی در دوشهر، پیگیری طرح جامع دو شهر، اندیشیدن به آینده ای بهتر، پیگیری موضوع تجدید نظر در بلوک های نیوجرسی بین سمنان و درجزین به منظور نجات اکوسیستم منطقه، پیگیری پروژه های مشترک در نقاط مرزی دو شهر، پیگیری تبدیل مسیر ارتباطی بین دو شهر به جاده درون شهری به منظور ایجاد بازارهای مشترک در امتداد مسیر، درک ضرورت همدلی و وفاق بین دو شهر، تدوین یک برنامه فرهنگی، ورزشی با درنظر گرفتن ویژگی های مشترک، از جمله پیشنهادهایی بود که از سوی اعضای شورای اسلامی شهر درجزین ارائه شد.

شهردار درجزین نیز با تاکید بر همدلی و وفاق موجود بین شهرداران سه شهر مهدیشهر ، درجزین و شهمیرزاد،فضای تعاملی موجود را فضای مناسبی خواند و اظهار امیدواری کرد در این فضای مطلوب، بتوان از همه ظرفیت ها بهره گیری کرد.

دکتر خاتمی خواستار پیگیری طرح ایجاد شهربازی از شورای اسلامی شهرستان شد و سپس تعیین تکلیف نهایی طرح جامع دو شهر را از جمله نیازهای مهم منطقه خواند.

وی استقرار ادارات مهم و پر مخاطب را در مرکز شهرستان یک ضرورت خواند و افزود با استقرار این ادارات، مردم درجزین نیز می توانند امور خود را با مراجعه به این ادارات پیگیری کنند.وی از طرح نوار سبز درجزین خبر داد و اجرای این طرح را در زیباسازی و طراوت محیط موثر خواند. در پایان این دیدار صمیمانه، حاضران در خصوص تشکیل کارگروه هایی تحت عنوان “اجتماعی فرهنگی” و ” فنی و عمرانی” بین کارشناسان دو شهر به منظور پیگیری مسائل مرتبط به اتفاق نظر رسیدند.

20141129_191919 20141129_183021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *