مهدیشهر 28 درصد خارج از رنج استاندارد آب مصرف می کند

مدیر آبفای شهری شهرستان مهدیشهر گفت : مهدیشهر 28 درصد خارج ازرنج استاندارد مصرفی آب مصرف می کند و شهمیرزاد 32 درصد و درجزین نیز 19 درصد مصرف اضافه دارند .

به گزارش پایگاه خبری نیزوا،محبعلی حیدریه در جمع مسئولین شهرستان مهدیشهربیان کرد: با انتقال آب و حفر چاه مشکل آب حل نخواهد شد .

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 85 درصد منابع آبی را مصرف کرده ایم در صورتی که حداکثر استاندار 20 تا 40 درصد است و این مقدار مصرف این را می رساند که ما منابع آبی نسل های بعدی را هم مصرف کرده ایم .

مدیر آبفای شهری شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه باید در نحوه مصرف تجدید نظر کنیم گفت : مدیریت مصرف و تقاضا بحث مهمی است که برای رفع مشکل آب باید به آن توجه جدی نمود .

 وی با اشاره به پوشش 90 درصدی شبکه فاضلاب شهر مهدیشهر افزود: یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای فاضلاب شهر شهمیرزاد در نظر گرفته شده است .

حیدریه با گلایه از استفاده آب شرب شهری برای فضاهای سبز تصریح کرد : خواهشمندم به طرح جداسازی آب شرب و غیر شرب اهمیت داده شود و لازم است که شورای شهر در این خصوص اقدامات لازم را به عمل آورد .

مدیر آبفای شهری شهرستان مهدیشهر ضمن تشکر از امام جمعه مهدیشهر در خصوص تذکر به صرفه جویی آب در خطبه های نماز جمعه ، از مسئولین خواست در تبلیغات و صرفه جویی آب تاکید خاصی داشته باشند .

مداح مدیر آبفای روستایی شهرستان مهدیشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه در بعضی از روستاها کمبود آب نداریم اما بد مصرف کردن که به عادت تبدیل شده است را شاهد هستیم گفت : باید با فرهنگ سازی الگوی مصرف در مردم جا بیفتد .

حمید رضا ذوالفقاری مدير امور منابع آب شهرستان مهديشهر هم گفت : آب مهدیشهر از 5 حلقه چاه، شهمیرزاد از 3 حلقه چاه و درجزین از 2 حلقه چاه تامین می شود .

نیزوا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *