درپی پیگیری های انجام شده عمليات مرمت آب انبار تکیه حسینیه اعظم آغاز شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مهدیشهر ،به همت مدیرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان جناب آقای بحرالعلومی همچنین مهندس جورابلو سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مهدیشهرو شهرداری مهدیشهر، آغاز عمليات مرمت آب انبار تاريخي تکیه حسینیه اعظم در اين شهرستان آغاز شد.

شاهمیری ریاست شورای اسلامی شهر مهدیشهر با بیان اینکه آب انبارها بناهای با ارزشی هستند که از گذشته به یادگار مانده اند افزود: این بناها پیش از آنکه یک عنصر شهری باشند، دارای ابعاد فرهنگی و اجتماعی بوده و تجربه گران سنگی از هنر ایرانی و ارزش های اعتقادی می باشند، بنابراین لازم است در حفظ و نگهداری آن نهایت تلاش و کوشش خود را به کاربریم.

وي افزود: : آب انبار تکیه حسینیه اعظم از جمله آثار تاريخي متعلق به دوره قاجاريه بوده که در شهر مهدیشهر واقع شده است، که مرمت سردر آب انبار، بندکشي، بهسازي اطراف و پاکسازي فضاي ورودي و راه پله و پاشیر آب انبار از جمله اقداماتي است که صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است آب‌انبارها در بافت شهرهاي حاشيه كوير ، مركز بسياري از آبادي‌ها و محله‌ها بوده‌اند و در بسياري از محله‌ها بزرگ‌ترين و چشمگيرترين واحد معماري به شمار مي‌روند.

فن ساختمان و شيوه معماري در ساختمان آب‌انبارها داراي اعتبار خاصي است ؛ چرا كه سازندگان اين واحدها با دقت ونكته‌سنجي بسيار، به مسايل عمده اي چون ميزان فشار آب بر كف و سطح آب‌انبار ، مساله اندود داخل بنا ، تهويه ، تصفيه و جلوگيري از آلودگي آب ، توجه كامل داشته‌اند.

20140525_14183520140525_14571520140525_14584620140525_143603منتشر شده در ۵ خرداد / ۱۳۹۳

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *