تدوین طرح جامع مدرسه امداد و نجات کوهستانی مهدیشهر در آینده نزدیک

شورای اسلامی شهر مهدیشهر-در جلسه ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر و اعضای شورای اجرایی هلال احمر استان سمنان در محل شورای شهر مهدیشهر برگزار شد، موضوع تدوین طرح جامع مدرسه امداد و نجات کوهستانی مهدیشهر در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه که عصر دیروز در پالمان شهر مهدیشهر برگزار شد، در  ابتدا اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر ، با تاکید بر نقش موثر و مهم هلال احمر، به پتانسیل ها و ظرفیت های مختلف شهرستان مهدیشهر در بحث صنعت، آموزش عالی، تولیدات دامی و صنایع وابسته و گردشگری، بر لزوم فعالیت مضاعف هلال احمر در شهرستان مهدیشهر تاکید کرده و اهم نیازهای شهرستان را  بر شمردند. تعیین تکلیف مدیریت هلال احمر شهرستان، جایگزینی نیروهای جدید به جای نیروهای منتقل شده، استفاده از ظرفیت های داخل شهرستان، تحقق بومی گرایی، تقویت چارت نیروی انسانی هلال احمر شهرستان، تکمیل پروژه های نیمه تمام هلال احمر شهرستان، ایجاد زیرساخت های فرهنگی، هنری، درمانی و حمایتی، اخذ زمین جهت توسعه آینده، تجهیز انبار امدادی هلال احمر مهدیشهر، ایجاد زیرساخت های امدادی مهدیشهر، احداث پایگاه منطقه ای و راه اندازی مرکز توانبخشی و احداث پایگاه منطقه ای آموزش امداد و نجات از مهمترین مسائلی بود که اعضای شورا بران تاکید داشتند.

در این نشست، شورای اسلامی شهر با تاکید بر تعامل مشترک دو نهاد، آمادگی خود را برای همکاری بیشتر اعلام کرد.

دکتر شکراللهی مدیر عامل جدید هلال احمر استان نیز با تاکید بر ضرورت همکاری شورا و هلال احمر از امضای تفاهم نامه ای به منظور همکاری شوراها و جمیعت هلال احمر در آینده نزدیک خبر داد و پیشنهاد کرد شورای اجرایی هلال احمر و شورای اسلامی شهر مهدیشهر جلسات مشترک تشکیل دهند.

وی به اهم برنامه های هلال احمر در شهرستان مهدیشهر اشاره و از پیگیری در خصوص ایجاد مرکز توانبخشی در مهدیشهر با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی سمنان، ایجاد مکان برای بخش خدمات اجتماعی جوانان هلال احمر در مهدیشهر و تعیین شاخص هایی برای معرفی شهرستان نمونه داوطلبی خبر داد.

در این جلسه مقرر شد موضوع ایجاد مدرسه امداد و نجات کوهستان مهدیشهر و تدوین طرح جامع جهت ایجاد مدرسه مذکور در دستور کار جدی جمیعت هلال احمر استان قرار گیرد. در این مورد مقرر شد کمیته ای در ارتباط با ایجاد این مدرسه در هلال احمر تشکیل و در خصوص طرح جامع، بررسی های لازم را صورت دهد.

DSC08347DSC08331

منتشرشده در:۲۹بهمن / ۱۳۹۲ – ۱۳:۳۰

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *