دیدار با وزیر بهداشت به وقت صبحانه

مقدمه خبر: وقتی خبر برسد که وزیر بهداشت در راه سفر به  دامغان، توقف کوتاهی در سمنان خواهد داشت و قرار است بعد از دیدار با رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی سمنان، به جمع مردم دامغان در راهپیمایی 22 بهمن بپیوند، راهی جز این نمی ماند که هر طور شده خودت را به او برسانی و جویای احوال بیمارستان 64 یا 85 تختخوابی مهدیشهر شوی و …بپرسی بالاخره تکلیف این بیمارستان چه می شود؟  آیا می توان امیدوار بود که بیمارستان مورد نظر در سال 1393 اعتبار جدیدی بگیرد یا نه؟

این سوال و سوالات دیگر آنقدر مهم و انگیزه بخش است که  تو را وامی دارد به هر ترتیبی شده با وزیر رو در رو شوی، حتی اگر جناب وزیر در حال صرف صبحانه و تناول آرشه سنگسری باشد!

سایت خبری شورا – به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مهدیشهر صبح دیروز(22 بهمن 92) اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر با حضور در دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و خواستار تسریع در عملیات اجرایی بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشهر و تخصیص اعتبار لازم در سال 1393 شدند.
در این دیدار که به دلیل ضیغ وقت، ناگزیر بر سر میز صبحانه به عمل آمد، مهندس شاهمیری رییس شورای اسلامی شهر مهدیشهر با تقدیم نامه و ارائه توضیحاتی در باره بیمارستان 85 تختخوابی جدیدالاحداث، به پیشرفت فیزیکی 32 درصدی آن اشاره و از اتمام صددرصدی فاز نخست این بیمارستان خبر داد. وی با اشاره به بیمارستان (خیر ساز) 15 خرداد و سپری شدن 50 سال از عمر آن، بیمارستان فعلی مهدیشهر را فاقد استاندارد های لازم خواند و افزود : هدف از تصویب بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشهر، ایجاد یک بیمارستان جایگزین به جای بیمارستان فرسوده 15 خرداد بوده است. مهندس شاهمیری خواستار تسریع در ساخت بیمارستان جدید و توجه جدی به نیاز درمانی جمعیت چهل هزارنفری شهرستان مهدیشهر شد.
دکتر هاشمی نیز در خصوص تخصیص اعتبار لازم به بیمارستان 85 تختخوابی در بودجه سال 93 قول مساعد داد و در پاسخ به دعوت رییس شورای شهر مبنی بر سفر اختصاصی با هدف بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی مهدیشهر، ابراز علاقه کرد که در آینده نزدیک به مهدیشهر سفر کند.
در این دیدار دکتر رستمیان نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، دکتر شادنوش رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاونین او، به همراه سعدالدین فرماندار سمنان و چند تن دیگر حضور داشتند.

توضیح ضروری : این بیمارستان از طرح های مصوب دولت قبلی است که ساخت و تجهیز آن می بایست طي سالهاي 1390 و 1391 به انجام می رسید. اما به خاطر اختلاف نظرهای برخی از موثرین شهر بر سر جانمایی آن (از یک سو) و نون بیار کباب ببر بعضی از مسئولین وقت استان (از سوی دیگر)، برای  مدت طولانی مسکوت ماند!
این داستان که البته از سوی برخی از مسئولان وقت استان و دست اندرکاران وقت دانشگاه دامن زده و با برخی بی تقوایی ها به سمت و سوی خاصی هدایت می شد، سرانجام با اعتراض یکپارچه مردم مهدیشهر و ارسال طوماری با پنجهزار امضاء به رییس جمهور پیشین مبنی بر اعتراض به تعلل آشکار مسئولان وقت استان در آغاز عملیات اجرایی طرح های مصوب مهدیشهر و بی توجهی به نیازهای اساسی مردم این شهر با واکنش مثبت مسئولان کشور به پایان رسید و کلنگ احداث چند طرح، از جمله بیمارستان مورد نظر به زمین زده شد. شاید اگر کلنگ این بیمارستان به موقع به زمین می خورد، گرفتار آن بازی ها نمی شد و امروز به جای 32 درصد، دست کم 80 درصد از پیشرفت فیزیکی خود را پشت سر گذاشته بود!
در هر حال امیدواریم در سایه خردورزی دولت تدبیر و امید، این طرح در اولویت تخصیص اعتبار سال 1393 قرار گرفته و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

                                                                          *********
متن نامه شورای اسلامی شهر مهدیشهر به وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
برادر ارجمند، جناب آقای دکتر هاشمی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم
احتراماً، با تبریک ایام ا…دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، همانگونه که مستحضرید پروژه بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشــهر، مصوبه سفر سوم دولت پیشین، از طرح های مهم شــهرستان مهدیشهر است که در زمینی به مســاحت 3 هکتار، با زیر بنای ۸۵۲۳ متر مربع در ۴ طبقه دردست احداث بوده و با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی، فاز اول خود را پشت سر نهاده است. این پروژه که دراواخر عمر دولت دهم به جمع طرح های مهر ماندگار پیوست، متاسفانه از سال1390 تاکنون زمان زیادی را از کف داده و پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است.
مزید استحضار معروض می دارد، ساختمان بیمارستان فعلی مهدیشهر( بیمارستان خیّرساز 25تختخوابی 15 خرداد ) با قدمتی بیش از 50 سال، عـمر مفید خود را سپری کرده و علیرغم تلاش های دلسوزانه کارکنان محترم این مرکز درمانی، قادر به پاسخگویی مناسب به نیاز جمعیت 40 هزارنفری این شهرستان نیست.
با توجه به مراتب فوق، تسریع در تکمیل پروژه بیمارستان 85 تختخوابی مهدیشهر یکی از مهمترین و حیاتی ترین نیازهای مردم این شهرستان است که امید می رود با عنایات ویژه دولت تدبیر و امید و مقام عالی وزارت، در اولویت تخصیص اعتبار سال 1393 قرار گیرد.
پیشاپیش مراتب سپاس خود و همکارانم در شورای اسلامی شهر مهدیشهر را از اهتمام حضرتعالی در تأمین نیازهای اساسی مردم این شهرستان تقدیم و برای آن جناب آرزوی سلامت،توفیق و سربلندی می نمایم.


سید محمد شاهمیری
رییس شورای اسلامی شهر مهدیشهر

 

DSC07393

منتشرشده در۲۳ بهمن / ۱۳۹۲ – ۰۵:۳۲

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *