پیش بینی برای تدوین منطقی بودجه سال 93 شهرداری مهدیشهر

سایت خبری شورای اسلامی شهر مهدیشهر- سید محمد شاهمیری رییس شورای شهر مهدیشهر فعالیت های سه ماهه این شورا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهدیشهر نیوز شاهمیری  با ارائه گزارشی از اقدامات شورا در مدت یاد شده گفت :  شورای اسلامی شهر مهدیشهر در سه ماهه نخست فعالیت خود ، از 12 شهریور تا 12 آذر 92، مجموعاً 46 جلسه داشته و طی آن 268 مصوبه را از تصویب گذرانده است. وی با تاکید بر همراهی و همدلی اعضای شورا افزود: سه مصوبه شاخص نظیر انتخاب هیات رییسه شورا، انتخاب سرپرست شهرداری و انتخاب شهردار، همگی با 5 رای صورت پذیرفته است که نشان دهنده اجماع کامل شورا بوده است.
رییس شورای اسلامی شهر مهدیشهر ادامه داد: از این 268 مصوبه، 210 مصوبه به نتیجه قطعی رسیده و 58 مصوبه در حال پیگیری است . از 58 مصوبه مورد نظر 50 مصوبه در حوزه شهرداری و مابقی در حوزه سایر دستگاه ها است.
شاهمیری در باره ی روند مذاکرات برای انتخاب شهردار مهدیشهر گفت: پس از جلسات کارشناسی متعددی که داشتیم، حدود 30 کاندیدای واجد شرایط برای تصدی پست شهرداری را شناسایی کردیم. کاندیداها از طرف معتمدین شهر، تشکل های مردم نهاد و اعضای شورا معرفی شده بودند. پس از بررسی صلاحیت آنها، به هریک  بر اساس شاخص های تعریف شده امتیاز دادیم. با توجه به امتیازهای داده شده، در مرحله بعد پانزده گزینه از گردونه رقابت ها خارج و 15 گزینه باقیمانده به دور بعد راه یافتند. در مرحله بعد، از 15 نفر یاد شده برنامه اجرایی خواستیم. 5 نفر از آن ها انصراف داده، و 10 نفر دیگر برنامه ارائه دادند.
پس از مصاحبه های مفصل با کاندیداهای مورد نظر در باره ی راهکارهای اجرایی تحقق برنامه های ارائه شده،  دو تن از کاندیداها، با 5 رای به فینال رسیدند که یکی از آنها بومی و دیگری غیر بومی بود. در جمع بندی نهایی بین این دو گزینه، با بررسی توان و تجربه هریک و با درنظر گرفتن جوانب شهر و شهرداری، جمعاً با پنج رای به شهردار بومی رای دادیم. شهردار منتخب به استانداری سمنان معرفی شده و مراحل گزینشی و اداری خود را می گذراند.

رییس شورای اسلامی شهر مهدیشهر در باره وضعیت درآمدی شهرداری و برنامه های شورا پیرامون افزایش درآمدهای شهری افزود: بنا به شرایط خاص کشور، از تحریم گرفته تا تغییر دولت و شوراها و شهرداران، قابل پیش بینی بود که تنگنای مالی موجود  به شهرداری ها نیز سرایت کند. خصوصاً این امر در مهدیشهر قابل پیش بینی بود.

وی تاکید کرد: نخستین اولویت ما این است که شهردار منتخب معرفی و تثبیت شود. ایشان برنامه خوبی در حوزه سرمایه گذاری و شهرسازی ارائه داده است . شورا هم وظیفه دارد با رصد ماهیانه ی امور درآمدی، کمک کند و بخشی از منابع درآمدی را که تا کنون مغفول مانده، ظرف چند ماه آینده فعال کرده و به صحنه بیاورد.

 شاهمیری تصریح کرد: بنا به دلایل متعدد از جمله نزدیک شدن به پایان سال و افزایش هزینه های جاری و هجوم پیمانکاران در ماه های پایانی سال، تحول شایانی را در بحث درآمدی پیش بینی نمی کنیم . طبعاً در پایان سال ساخت و ساز کمتری صورت می گیرد و با وضع موجود، بهره مندی از منابع دولتی نیز محتمل به نظر نمی رسد، لذا می توان گفت در سه ، چهار ماه آینده نیز کماکان دشواری های مالی شهرداری ادامه خواهد داشت. اما ازهم اکنون شورا و شهرداری و عوامل شهرداری می توانند پیش بینی لازم را برای تدوین منطقی بودجه سال 93 و ایجاد تغییراتی در تعرفه عوارض سال آینده به انجام برسانند.
در سال 92 فرصت های ارزشمندی را از دست دادیم و چند ماه باقیمانده از سال 92 نیز دوران گذار است، لذا گمان ما بر این است که سال آینده سال بهتری در انتظارمان باشد.

رییس شورای شهر مهدیشهر ابراز امیدواری کرد: امیدواریم هماهنگی و همدلی و اجماع اعضای شورا همچنان تداوم داشته و شورا بتواند حامی کامل شهردار و عوامل شهرداری باشد. همچنین امیدواریم با هماهنگی و همبستگی کامل بین اعضای شورا ، شهردار، عوامل شهرداری ، سایر دستگاه ها و مدیران تاثیر گذارشهرستان مهدیشهر به افق بلندی که پیش بینی کرده ایم، دست یابیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *