انتخاب شهردار موضوع داغ مهدیشهر در پاییز 92

سرویس خبری سایت شورای اسلامی شهر مهدیشهر- سایت خبری و تحلیلی مهدیشهر نیوز با درج مطلبی تحت عنوان” انتخاب شهردار موضوع داغ مهدیشهر در پاییز 92 ” با نگاهی به اساسی ترین وظیفه شورای شهر نوشت:

براساس بند یک ماده ۷۱ قانون تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی کشور ( مصوب یکم خرداد ۱۳۷۵) ، اولین وظیفه شورای اسلامی شهر، انتخاب شهردار است و شوراها بلافاصله بعد از رسمیت یافتن باید شهردار مورد نظر خود را انتخاب کنند. البته قانون گذار این حق را نیز به شوراها داده است که در صورت عدم وجود گزینه قطعی برای تصدی پست شهرداری، یک نفر از کارکنان شهرداری را برای مدت سه ماه به عنوان سرپرست معرفی نموده و در خلال آن ، گزینه مناسب برای پست مذکور را انتخاب و معرفی کند.این روزها بحث انتخاب شهردار، به یکی از داغ ترین موضوعات مهدیشهر بدل شده و همه نگاه ها به ساختمان شورای اسلامی شهر دوخته شده است. این شورا که در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۲  شیردل عرب  را به عنوان سرپرست شهرداری منصوب کرد، اکنون پس از گذشت ۷۰ روز از ضرب الاجل ۹۰ روزه ، فقط ۲۰ روز فرصت دارد تا شهردار مهدیشهر را معرفی کند.

این امر سبب شده که زمزمه هایی در گوشه و کنار شهر بپیچد و گمانه هایی بر سر زبان ها بیفتد.
مهدیشهر نیوز افزود: مردم دلسوز شهر می پرسند چرا مقوله انتخاب شهردار تا این حد پیچیده و دشوار شده  و چرا نمایندگان پارلمان شهری مهدیشهر تاکنون موفق نشده اند بر سر یک گزینه نهایی به اجماع برسند؟ چه عاملی سبب شده تا شورای منتخب نتواند اصلی ترین و مهمترین وظیفه خود را به انجام برساند؟

البته باید به مردم حق داد. آنها از نمایندگان خود توقع دارند هر چه سریعتر از مرحله انتخاب شهردار عبور کرده و توجه خود را به مباحث کلان مهدیشهر و نیازمندی های اساسی آن معطوف کنند. اما این بدان معنا نیست که برخی افراد، با سوء استفاده از فرصت موجود آش را شورتر از آنچه که هست جلوه دهند و نمایندگان شورای اسلامی شهر را برای انتخاب گزینه های مورد نظر خود تحت فشار بگذارند.

این سایت وقایع چند ماه اخیر مهدیشهر و یکپارچگی مردم این شهر را مثال زد و نوشت : یکی از بهترین ویژگی های شورای دوره چهارم مهدیشهر وحدت و همدلی اعضای آن است. نمونه های بارز این همدلی را در شب های ماه مبارک رمضان شاهد بودیم.

با این حال توصیه ما به نمایندگان محترم شورای اسلامی شهر این است که:

۱-  با توکل به خدا و بدون شتاب زدگی تصمیم بگیرند.

۲-  وحدت و برادری خود را حفظ کنند و مظهر اتحاد و یکپارچگی باشند.

۳-  مصلحت شهر را برهر چیز دیگر ترجیح دهند.

۴-  فراموش نکنند که مهدیشهر در سال های گذشته فرصت های ذیقیمتی را از دست داده است. انتظار مردم این است که با انتخاب عنصری کارآمد به عنوان شهردار، عقب ماندگی های شهر را به سرعت جبران کنند.

۵-  اجاز ندهند مباحث درون شورا به بیرون درز کند. دراین صورت شایع پردازان هم به میدان آمده و با ایجاد شایعات مأیوس کننده،

دل مردم را سرد می کنند.

۶-  با استقلال رای و عدم تاثیر پذیری از توصیه ها و فشارهای دیگران تصمیم بگیرند.

۷-  ارتباط خود را با مردم تقویت کنند. حضور در جمع مردم و پاسخگویی به پرسش های آنان، به مردم قوت قلب می دهد.

۸-  یادشان نرود که آنان نماینده همه ی مردم شهرند، نه نماینده یک محله یا ناحیه خاص.
۹-  بر اصول اعتقادی شان ثابت قدم باشند و در تصمیماتشان خدا را فراموش نکنند.

۱۰- شأن و منزلت خود را در نظر داشته باشند.

چندی پیش مهندس وکیلی استاندار سمنان در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران استان با تاکید بر ضرورت تعامل در میان اعضای شوراها گفت: ” شوراها با خودشان تعامل داشته باشند. شورا یک مجموعه سیاسی نیست، یک مجموعه فکری و جمعی است. اجازه ندهید تفکرات سیاسی بر شورا حاکم شود. هر کسی می تواند هر سلیقه ی سیاسی داشته باشد، ولی ترکیب شورا یک ترکیب خدمتگزاری به مردم است.”  استاندار سمنان با اشاره به وظایف و اختیارات شورا افزود: ” مهمترین وظیفه شورا انتخاب یک مدیر قوی، توانمند و با تجربه برای اداره امور شهر است.”

 سخن آخر: مهم نیست چه کسی به عنوان شهردار مهدیشهر انتخاب می شود، مهم این است که شهردار منتخب، از ویژگی ها و شاخص های مورد قبول برخوردار باشد و بتواند مهدیشهر را به جایگاه شایسته اش برساند. حال می خواهد بومی باشد یا غیر بومی.

باید به شورای شهر فرصت داد تا گزینه مورد نظر خود را با آرامش و متانت برگزیند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *